Mai exact, vor fi monitorizați 24 din 24 de ore doar șase furnizori de servicii media, adică patru posturi de televiziune și două de radio.
Asta deși, în campaniile electorale anterioare, erau monitorizate buletinele informative a 16 furnizori, selectați de membrii instituției. Decizia a stîrnit nemulțumiri printre membrii Consiliului. Președintele CA, Dragoș Vicol, s-a revoltat, îndemnîndu-i să-și exprime opiniile în altă parte, scrie agora.md.
„Care e rostul instituției dacă monitorizăm doar Moldova 1, Moldova 2, Prime, Canal 2, Radio Moldova și Radio Moldova Tineret. Nu am crezut că aveți tupeul să propuneți monitorizarea a doar patru posturi de televiziune în campania electorală”, a declarat membrul CA Veronica Cojocaru.
„Unicul raționament este baza legală. Dacă nu s-a aplicat pînă acum, asta nu înseamnă că nu trebuie să se aplice pe viitor. Nu vor rămîne în cîmpul neacoperit al CA anumite derapaje, fiindcă există sesizarea, autosesizarea. Pînă acum, CA uza de dreptul său de a stabili, prin votul membrilor CA, posturile de televiziune care urmează a fi monitorizate. Dacă pînă în prezent erau 16 și păreau multe, această monitorizare era selectivă, viza doar buletinele de știri și eventual dezbaterile. Era o analiză foarte sumară. Acum vizează un exercițiu mult mai complex, vor fi monitorizate 24 din 24 de ore”, a explicat Dragoș Vicol.
Cei doi membri ai Consiliului și-au aruncat replici timp de cîteva minute. Într-un final, Veronica Cojocaru a insistat că va depune o sesizare prin care va cere monitorizarea și a posturile de televiziune din campaniile precedente.
Adăuga comentariu