Numărul total de abonați a înregistrat o scădere de 3,2%, comparativ cu sfîrșitul anului 2021, și a totalizat circa 968,2 mil., volumul total de trafic a scăzut cu 20,1% și a alcătuit aproximativ 176 mil. minute, iar volumul total al vînzărilor obținute pe această piață s-a diminuat cu 21,5% și a alcătuit circa 62,7 mil. lei.
Potrivit datelor raportate ANRCETI, numărul abonaților S.A.”Moldtelecom” a scăzut cu 3,2%, alcătuind 865 mii, iar a furnizorilor alternativi s-a micșorat cu 3,1%, constituind 103,2 mii de abonați. În consecință, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă raportată la 100 de locuitori ai republicii a scăzut, față de perioada similară a anului trecut, cu 0,9 puncte procentuale și a ajuns la 37,2%.
Micşorarea volumului traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a fost cauzată de diminuarea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul în reţelele internaţionale de intrare a scăzut - cu 42,6%, traficul în reţelele internaţionale de ieșire s-a diminuat cu 33,3%, traficul generat către alte reţele fixe - cu 29,7%, traficul către reţelele mobile – cu 17,5%. Urmare a acestei evoluții, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) a scăzut cu 18,2% și a alcătuit 88 minute (1 oră şi 28 minute).
Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) a scăzut cu 18,8% și a constituit 21,4 lei. S.A.”Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 22,2 lei (în scădere cu 19,7%), iar furnizorii alternativi – un ARPU cumulativ de 15,3 lei (în scădere cu 6,5%).
La sfîrșitul perioadei de raportare, cota de piață a S.A.”Moldtelecom”, în funcție de volumul veniturilor înregistrate, a fost de 92,4%.
И в третьем квартале текущего года уровень использования услуг фиксированной телефонии продолжил свое снижение
Adăuga comentariu