Transnistria stiri: 1433
Preşedintele stiri: 4028

O nouă concesionare a Aeroportului Chișinău? Vozian: „Nu cunosc astfel de intenții”

26 iun. 2023,, 08:15   Societate
3649 0

Nu ar exista intenții de concesionare a Aeroportului Internațional Chișinău. Potrivit administratorului aeroportului, Constantin Vozian, cel puțin din punct de vedere al comunicărilor oficiale, nu s-au desfășurat niciun fel de colaborări sau discuții cu anumite entități, în legătură cu acest subiect.

Cu toate acestea, administratorul aeroportului a menționat că au avut loc discuții privind posibilitatea atragerii unor parteneri pentru dezvoltarea anumitor segmente ale aeroportului, cum ar fi segmentul cargo. Declarațiile au fost făcute în cadrul ediției din 25 iunie a emisiunii „Cutia Neagră PLUS” de la TV8, notează Noi.md

„După ce am citit titlurile unor noutăți din presă, am rămas destul de curios și chiar am răsfoit acele știri. Ceea ce am observat e că titlul și conținutul nu neapărat coincideau. După care chiar am fost curios să urmăresc chiar și emisiunea televizată și ceea ce am înțeles eu că s-a vrut să se spună este faptul că se discută foarte mult cu foarte mulți parteneri.

Am avut discuții cu reprezentanții a două mari companii aeriene europene ca să fie lansate zboruri pe și de pe Aeroportul Chișinău. Eu nu cunosc despre astfel de intenții (de concesionare). Cel puțin, din punct de vedere al unor comunicări oficiale, noi nu am avut careva colaborări sau discuții cu anumite entități, referitor la concesiune”, a spus Constantin Vozian.

Administratorul aeroportului a subliniat importanța creșterii veniturilor din activități neaeroportuare, cum ar fi restaurantele și magazinele din incinta aeroportului, pentru a reduce dependența de tarifele aeroportuare percepute de companiile de transport de pasageri.


„Am avut discuții referitor la posibilitatea atragerii unor parteneri în partea ce ține de dezvoltarea unor anumite segmente pe aeroport, spre exemplu, segmentul cargo, care de-a lungul existenței aeroportului, nu a fost dezvoltat. Respectiv, nedezvoltarea segmentului cargo, care ar putea fi o sursă foarte semnificativă de venit, face ca de la o lună la alta, 90% din veniturile totale sînt din tarifele aeroportuare, pe care le achită companiile care transportă pasageri.

Dacă vrem să devenim mai competitivi pe partea transportului de pasageri, noi trebuie să îndeplinim cît mai urgent măsuri, ca să ne debarasăm de această dependență pe care le aduc companiile transportatoare de pasageri. Să creștem veniturile din alte domenii și cele neaeroportuare. Cu cît mai mari sînt încasările din activitatea neaeroportuară, spre exemplu, restaurante, magazine, cu atît Aeroportul își poate permite să diminueze tarifele aeroportuare, iar cu diminuarea lor, aeroportul devine atractiv pentru companiile aeriene”, a explicat Vozian.

Referindu-se la dezvoltarea segmentului cargo, acesta a menționat că este necesară o infrastructură bine pusă la punct, care implică costuri semnificative. Partenerii care au discuții cu aeroportul caută soluții juridice, cum ar fi închirierea unor terenuri pe termen lung și realizarea de investiții în infrastructură. Există discuții și în privința unui eventual hangar pentru lucrări de întreținere a aeronavelor, precum și în ceea ce privește activitatea de curierat și poștă.

„Segmentul cargo poate fi o sursă foarte bună de venit, dar ca să poți dezvolta cargo, este nevoie de o infrastructură bine pusă la punct și foarte costisitoare. Partenerii care discută cu noi, ca să-și poată permite să investească, caută o soluție juridică. Spre exemplu, ar putea fi vorba de o locațiune a unui teritoriu, un hectar, două, în funcție și de ce planifică partenerii, la moment, sînt doar discuții. Poate fi vorba de o locațiune pe termen lung - 5, 10 ani, în funcție și de investițiile pe care le fac.

Sunt porțiuni de teren care nici măcar asfalt, beton nu sînt pe ele, urmează de la zero a fi edificat pe ele sau sînt clădiri într-o stare avansată de degradare, dar în care se pot face investiții pentru ca să devină funcționale și să aducă venit.

E vorba de cîteva feluri parteneriate: pe cargo, pe un eventual hangar pentru lucrări de întreținere a aeronavelor și pe partea ce ține de activitatea cutrieratului și de poștă”, a declarat Constantin Vozian.

Administratorul aeroportului a reiterat că în cazul în care intențiile partenerilor devin realitate, acest lucru ar putea reduce, într-un timp relativ scurt, dependența de tarifele aeroportuare generate de companiile aeriene de pasageri.

2
0
2
1
1

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?