Noile servicii cadastrale au fost lansate în regim de pilotare în cadrul centrelor multifuncționale din mun.Chișinău, Bălți și or. Rîșcani, urmînd ca în anul 2024 să fie extinse pe întreg teritoriul țării.
Ce dosare pot fi consultate:
Cine poate solicita serviciul de consultare a dosarelor din arhiva cadastrală:
Procedura de solicitare a serviciului
Cererea de solicitare a serviciului se depune la centrele multifuncționale menționate mai sus. Vă îndemnăm, să vă programați online, prin intermediul site-ului asp.gov.md, vizita la sediul Centrului Multifuncțional (CM).
După comandarea serviciului în cadrul CM, solicitantul va fi contactat de către specialistul din cadrul Serviciului cadastral teritorial și se va conveni asupra zilei și orei comode pentru consultarea dosarului/ lor din arhiva SCT. Solicitantul se va apropia la sediul Serviciului Cadastral Teritorial (Chișinău (str. Armenească 42b), Bălți (str. Mihail Sadoveanu 1/A); Rîșcani (str. 31 August 1989, 18)), unde i se va presta serviciul, fiind asistat de specialistul SCT pe tot parcursul consultării dosarului bunului imobil, pentru a găsi mai ușor și în timp util informația de care are nevoie. Consultarea documentelor constă doar în vizualizarea dosarelor din arhivă asupra bunului imobil, dar nu și în consultarea solicitantului pe probleme de înregistrare, cadastrale ale bunului imobil și a drepturilor asupra lui.
Durata de timp oferită solicitantului pentru consultarea dosarului va varia de la 20 minute pînă la 60 minute, în dependență de tipul (categoria) bunului imobil și volumul dosarelor existente.
Solicitantul, pe parcursul examinării dosarelor nu are dreptul să utilizeze mijloace de copiere pe suport magnetic, electronic, mijloace de fotocopiere, înregistrare video sau audio, dar va putea face notițe din document pe colile de hirtie care-i vor fi puse la dispoziție. Informațiile din dosarele cadastrale, de regulă, conțin date cu caracter personal. Astfel, la momentul comandării serviciului, cetățeanul va trebui să justifice necesitatea solicitării serviciului respectiv și să semneze o Declarația pe propria răspundere, precum că datele solicitate vor fi folosite doar în scopurile indicate.
După examinarea dosarului, în caz de necesitate, solicitantul va putea solicita un alt serviciu – „Eliberarea copiilor de pe documentele din dosarul unui bun imobil”. Cererea se completează pe loc, plata pentru serviciu poate fi făcută prin Mpay sau la banca. Copia solicitată de pe documentul din arhiva cadastrala va putea fi ridicată doar de la sediul centru multifuncțional din raza de activitate al bunului imobil.
Tarife
Serviciul „Consultarea documentelor din arhiva cadastrală” se prestează în termen de 3 zile, conform următoarelor tarife:
Serviciul „Eliberarea copiilor de pe documentele din dosarul unui bun imobil” se prestează:
Adăuga comentariu