Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Codul serviciilor media audiovizuale, votat în lectură finală

18 oct. 2018,, 16:20   Societate
4519 1

Proiectul noului Cod al serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova a fost votat, astăzi, în lectură finală. Documentul a fost susținut de 53 de deputați, notează Noi.md.

Proiectul prevede cota de 12 ore retransmisie în cazul furnizorilor publici naţionali comparativ cu 14 ore aprobate anterior, şi, respectiv 10 ore, în cazul furnizorilor regionali, comparativ cu 12 ore.

Bugetul furnizorului public naţional de servicii media va fi constituit din subvenţii de la bugetul de stat şi din venituri proprii. Subvenţiile din bugetul de stat vor fi stabilite anual în legea bugetului de stat, reprezentînd volumul subvenţiilor din bugetul de stat pentru anul precedent, indexat cu indicele preţurilor de consum din ultimul an bugetar executat deplin.

Veniturile proprii ale furnizorului public de servicii media vor proveni, după caz, din sume încasate din comunicările audiovizuale difuzate în cadrul evenimentelor de importanţă majoră, sume încasate din realizarea obiectului de activitate, inclusiv venituri provenite din vînzarea de programe sau drepturi de autor din coproducţii, donaţii, sponsorizări și alte venituri legale. Raportul privind executarea bugetului va fi prezentat anual de către directorul general, va fi avizat de către Consiliul de Supraveghere şi va fi făcut public pe pagina web a instituției.

Alte modificări prevăd că bugetul Consiliului Audiovizualului va fi constituit din subvenţii de la bugetul de stat şi din venituri proprii. Subvenţiile din bugetul de stat vor fi stabilite anual prin legea bugetului de stat. Veniturile proprii ale Consiliului Audiovizualului vor proveni din donaţii, sponsorizări şi alte venituri legale. Nu va constitui sursă de completare a bugetului veniturile provenite de la persoane fizice sau juridice care au interes în sectorul audiovizualului.


Amintim că documentul prevede un șir de noi reglementări referitoare la principiile de comunicare audiovizuală, în temeiul cărora trebuie să activeze toți furnizorii de servicii media, inclusiv: libertatea de exprimare, independența editorială, asigurarea informării corecte, protecția minorilor și a persoanelor cu dizabilități, echilibrul de gen, protejarea spațiului audiovizual național, transparența proprietății, accesul la evenimente importante majore, protecția jurnaliștilor, dreptul la replică etc.

Capitole aparte se referă la organizarea și funcționarea serviciilor media liniare, misiunea furnizorilor publici de servicii media, funcționarea furnizorului public național, furnizorii comunitari de servicii de radiodifuziune sonoră, distribuitorii de servicii media, organizarea serviciilor media audiovizuale neliniare, comunicările comerciale audiovizuale, precum și Consiliul audiovizualului.

Potrivit autorilor, la elaborarea reglementărilor a fost luată în considerare experiența mai multor țări europene, documentul avînd drept scop ajustarea legislației naționale în domeniul mass-media la cea europeană.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?