X 
Transnistria stiri: 1391
Preşedintele stiri: 4024

În Moldova a fost finalizat proiectul CEED-II, realizat din resursele USAID

4 iun. 2015,, 13:45   Economie
3215 0
Проект CEED II/USAID закрылся, но у него будет продолжение
Foto: vinmoldova.md
Sute de cuvinte sincere de recunoştinţă la adresa poporului american şi a coordonatorilor proiectului CEED-II, care pe parcursul a cinci ani a fost realizat în Moldova din resursele agenţiei USAID, au răsunat miercuri seara, la ceremonia solemnă cu prilejul finalizării proiectului, relatează agenţia „Infotag”.

Evenimentul a avut loc la reşedinţa directorului USAID în Moldova, Kent Larson, adunînd zeci de reprezentanţi ai diferitor companii moldoveneşti care au beneficiat de sprijin tehnic, organizatoric, financiar şi de consultanţă în cadrul proiectului.

În mesajul de salut, Kent Larson a spus că poporul american, prin intermediul sprijinului său financiar pentru reformele din Moldova nu le indică cetăţenilor acesteia ce să facă.

"Noi sprijinim doar ceea ce însuşi poporul moldovenesc consideră important şi actual pentru dezvoltarea ţării", a spus el.

Potrivit lui Kent Larson, proiectul CEED-II a fost finalizat cu succes, însă va urma continuarea lui. În prezent este derulat procesul de selectare a companiei administratoare care va implementa noile proiecte în ţară.

În perioada realizării în Republica Moldova a proiectului CEED-II, în ţară au apărut asemenea branduri recunoscute ca Oficiul Naţional al Viei şi Vinului, care, prin intermediul parteneriatului public privat, a reuşit să creeze o structură eficientă ce elaborează şi realizează strategia de dezvoltare a uneia dintre ramurile de bază ale economiei moldoveneşti.

După cum a declarat la ceremonie directorul proiectului CEED-II, Doina Nistor, Oficiul Naţional al Viei şi Vinului a modificat la 80% legislaţia în domeniu, aceasta corespunzînd standardelor internaţionale. Vinurile moldoveneşti de calitate acum sînt prezentate la cele mai prestigioase expoziţii internaţionale sub umbrela brandului naţional Wine of Moldova a Legend Alive.

Cu sprijinul proiectului CEED-II, am reuşit să unim companiile de top în domeniul producerii mobilei sub "acelaşi acoperiş" – Mobimall. În industria uşoară proiectul CEED-II a sprijinit zeci de companii care dispun de peste 11 mii de locuri de muncă.

Datorită sprijinului financiar al proiectului CEED-II, 40 de companii moldoveneşti furnizează articole de îmbrăcăminte pe 10 pieţe străine cu un volum al vînzărilor de $16 milioane.

Iniţiativa „Din inimă: Branduri de Moldova”, sprijinită de proiectul CEED-II, a reunit peste 60 de mărci comerciale moldoveneşti, transformîndu-le într-un brand comun şi unic. În prezent confecţii sub acest brand pot fi procurate în 65 de magazine din Moldova.

De suportul CEED-II au beneficiat şi companii IT, precum şi Agenţia Turismului din Moldova, care dispune de un brand naţional atractiv şi recunoscut – Pomul Vieţii. Cu ajutorul cercetărilor comune ale CEED-II cu partenerii comuni, s-a stabilit că Germania, Marea Britanie, Franţa, Polonia, Italia, SUA, Suedia, Finlanda, Norvegia şi Japonia sînt pieţe ţintă pentru atragerea turiştilor din aceste state în Moldova. Este vorba în primul rînd despre segmentele vinicol şi agricol ale turismului.

Un fel de final al proiectului CEED-II, care pe parcursul a cinci ani a fost finanţat de Agenţia SUA pentru Dezvoltare (USAID) pot fi considerate zeci de companii moldoveneşti de succes, în cadrul cărora muncesc sute de manageri, specialişti, angajaţi şi muncitori. Prin munca lor zilnică, ei dezvoltă ţara, formînd PIB-ul.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?