Transnistria stiri: 1382
Eurovision stiri: 504
Preşedintele stiri: 3997

Semnătură electronică unică pentru toate instituțiile de stat

27 mai. 2015,, 12:00   Economie
3458 0
Одна электронная подпись - для всех госучреждений
Foto: datafinancial.com
Raportarea electronică către stat va fi mai eficientă și mai sigură, în conformitate cu standardele europene, iar agenții economici vor folosi o semnătură electronică unică pentru toate instituțiile de stat, reducîndu-și, astfel, cheltuielile legate de aplicarea semnăturii electronice. Informația a fost comunicată de Consiliul Economic al prim-ministrului, precizînd că șeful Executivului, Chiril Gaburici, a solicitat utilizarea în mod exclusiv a semnăturii electronice avansate calificate pentru semnarea documentelor în cadrul raporturilor juridice ale autorităților cu cetățenii și entitățile dreptului privat, inclusiv în scopul raportării online către autorități, informează NOI.md.

În particular, dispoziția premierului se referă la prevederile Legii cu privire la semnătura electronică şi documentul electronic, care stipulează că nu se admite utilizarea semnăturii electronice simple şi a semnăturii electronice avansate necalificate pentru semnarea documentelor electronice în cadrul raporturilor juridice, ale persoanelor juridice de drept public cu persoanele fizice şi cele juridice de drept privat.

Semnătura electronică avansată calificată are aceeași putere juridică ca și semnătura olografă aplicată pe suport de hîrtie, folosită în raporturile persoanelor juridice de drept public cu alte persoane fizice sau juridice, astfel încît agentul economic va utiliza doar o singură semnătură pentru toate instituțiile statului. În acest sens, vor fi reduse esențial costurile operaționale aferente utilizării semnăturii electronice.

Mai mult, pentru asigurarea confortului și optimizării cheltuielilor la utilizarea semnăturii electronice, urmează să fie extins termenul de valabilitate al certificatelor cheilor publice deschise ale semnăturii electronice avansate calificate (pînă la 5 ani), fapt care va contribui la reducerea timpului și a cheltuielilor pentru obținerea acesteia.

Dispoziția adoptată de prim-ministru a instituit, de asemenea, obligaţia emiterii doar a semnăturilor electronice avansate calificate. Obligativitatea s-a instituit în scopul semnării conținutului documentului electronic din sistemele informaționale automatizate, deținute de persoanele juridice de drept public. Aceasta va contribui esențial la optimizarea cheltuielilor aferente emiterii acestora, deoarece va reduce cheltuielile necesare pentru obținerea unor alte tipuri de semnătură electronică, pentru cei care dețin o semnătură electronică avansată calificată.

Solicitarea premierului a fost precedată de recomandările grupului de lucru pentru îmbunătățirea cadrului național de raportare, format din experți ai Secretariatului Consiliului Economic al prim-ministrului, Ministerului Economiei, Ministerului Finanțelor, Biroului Național de Statistică, Casei Naționale de Asigurări Sociale, Companiei Naționale de Asigurări în Medicină, Serviciului Fiscal de Stat, Centrului de Guvernare Electronică și Ministerului Muncii, Protecției Sociale și Familiei.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?