X 
Eurovision stiri: 520
Cazul Filat stiri: 355
Transnistria stiri: 1390
Preşedintele stiri: 4018

VOLVO CARS PROPUNE O SOLUȚIE SISTEMICĂ UNICĂ DE UTILIZARE A AUTOMOBILElOR CU DIRIJARE AUTONOMĂ PE DRUMURI OBIȘNUITE

25 feb. 2015,, 12:26   Ştiri Auto
3983 0

Foto: Volvo
Volvo Cars PREZINTĂ SOLUȚIA UNICĂ, CARE PERMITE UTILIZAREA AUTOMOBILELOR CU DIRIJARE AUTONOMĂ PE DRUMURILE de circulație comună, cu un șofer obișnuit la volan.
"Începem studierea unui domeniu inedit în sfera sistemelor de dirijare autonomă , - susține Peter Mertens, vicepreședinte senior în probleme de cercetare și elaborări Volvo Car Group. – Trecem la o etapă uimitoare a cercetărilor : vrem să oferim oamenilor obișnuiți posibilitatea de a dirija asemnenea automobile pe drumuri publice. Așa ceva nu a mai făcut nimeni până acum ".
Suntem la al doilea an de realizare a proiectului "Drive Me", și Volvo Cars pășește sigur spre scopul final : către a.2017 compania va prezenta 100 de automobile cu sisteme autonome de dirijare, care vor fi utilizate pe anumite drumuri din împrejurimile Goteborgului
Proiectul, care reprezintă o colaborare inedită cu legislatorii, ministerul transporturilor, serviciile urbane și producătorii auto, este elementul principal al strategiei Volvo Cars de elaborare a sistemelor de mobilitate stabilă și crearea viitoarelor automobile, care nu trebuie să nimerească în coliziuni.
Sistemul de dirijare autonomă Drive Me a fost prezentat la conferința de presă interactivă din 19 februarie.
Șoferilor le va fi oferită posibilitatea de a utiliza timpul, în procesul circulației, cu maxim folos.
La Volvo Cars a fost efectuată a analiză multilaterală a potențialelor pene de funcționare a mijloacelor tehnice , fapt care a permis elaborarea unui sistem de dirijare automată gata de a fi produs. Pentru crearea lui a fost nevoie de o structură complexă de senzori, sisteme de poziționare bazate pe tehnologii cloud, sisteme avansate de frânare și servodirecție.
"Sistemele de dirijare autonomă vor schimba radical noțiunea de conducere a automobilului. În viitor, vom putea alege dirijarea autonomă sau activă a mașinii. Această opțiune ne va permite să folosim mai calitativ timpul, pe care oamenii îl irosesc pentru a conduce automobilul la serviciu și înapoi, și ne va permite să folosim acest timp pentru odihnă sau muncă ", - spune dr. Mertens.
Trecerea de la concepție la automobile reale
Sistemul autopilot Volvo Cars trebuie să fie sigur și capabil să facă față tuturor aspectelor dirijării automate a automobilelor. Tehnologia Volvo Cars este un salt enorm comparativ cu sistemele oferite anterior în automobilistică, deoarece tehnologia Volvo Cars include sisteme rezistente la erori.
"E simplu să creezi un automobil-concept cu sistem de dirijare autonomă. Însă dacă doriți să creați o tehnologie reală pentru utilizarea ei pe drumuri reale, urmează să elaborați un sistem complex care va fi sigur, de încredere și accesibil cumpărătorilor ", - consideră dr.Erik Coelingh, specialist tehnic Volvo Cars.
Sarcina principală este elaborarea sistemului suficient de sigur în cazul oricărui scenariu pe drum, și care va ține cont de orice pană în funcționarea utilajului. Utilizarea lui nu presupune ca în situații critice șoferul să ia imediat conducerea automobilului în mâinile sale. Pentru început, automobilele vor circula în regim autonom doar pe drumuri cu condiții deosebite, spre exemplu – cu circulație unilaterală, unde nu există piste pentru bicicliști sau pietoni.

Sisteme de dublaj
"Dacă acest sistem va fi sigur la 99%, ar fi insuficient. Trebuie să asigurăm 100%, înainte ca un asemenea sistem să fie propus în automobilele care vor circula pe drumuri împreună cu alți participanți la trafic, - consideră Erik Coelingh. – Noi procedăm aidoma celor care creează sisteme de dirijare în aviație. Arhitectura noastră trebuie să fie protejată de orice pană, ea include sisteme de rezervă, care asigură funcționarea autopilotului în regim de siguranță, chiar dacă vre-un element al sistemului iese din funcțiune ".
Spre exemplu, posibilitatea ca frâna să iasă din funcție este foarte mică, dar automobilul cu dirijare autonomă trebuie să dispună de un al doilea sistem independent de oprire deplină a automobilului, deoarece șoferul nu va fi gata să frâneze în momentul oportun.
Sistemul este calculat pentru situații rutiere excepționale
Soluția complexă va putea funcționa în condițiile celor mai complicate scenarii pe drum – de la circulația lină în flux până la cele mai neașteptate situații.
"Sistemul va funcționa aidoma unui șofer bun, care în situații complicate acționează foarte prudent. Dar în situații reale sistemul reacționează mai rapid decât omul ", - spune Erik Coelingh.
În caz că dirijarea autonomă nu mai poate fi utilizată, în virtutea condițiilor climaterice deosebite, a unei pene în funcționarea sistemului sau dacă automobilul încheie cursa, sistemul anunță șoferul că urmează să preia conducerea. Dacă din varii motive șoferul nu o poate face, automobilul va găsi un loc sigur și va opri.
Avantaje pentru utilizator și societate
Automobilele cu sisteme de dirijare automată nu doar vor permite îmbunătățirea calității vieții pentru oamenii care vor putea utiliza pentru sine timpul în drum spre serviciu sau înapoi, ele vor fi avantajoase pentru mediul ambiant.
La Volvo Cars consideră, că sistemul de dirijare automată va permite reducerea consumului de combustibil. Tehnologia va permite îmbunătățirea posibilității rutiere și va deschide noi căi de planificare a infrastructurii rutiere, eventual – a investițiilor în infrastructura rutieră.
"Sarcina principală este elaborarea soluției tehnologice complexe pentru automobilele cu dirijare autonomă. Când proiectul nostru va trece în faza implementării, vom începe se recepționăm informații privind integrarea automobilelor în mediul rutier. Aceasta ne va permite să cunoaștem cum aceste automobile pot ajuta la dezvoltarea mobilității stabile. Aici automobilele noastre high-tech au un rol primordial , dar pentru implementarea sistemelor de dirijare automată va fi nevoie de susținerea societății în întregime. O colaborare a tuturor părților implicate va fi chezășia succesului în realizarea concepției dirijorii autonome ", - spune Erik Coelingh.
Automobilele din proiectul "Drive Me" includ următoarele sisteme și componente :
Senzori
La Volvo Cars este elaborată o soluție holistică, care asigură determinarea exactă a plasamentului și vizualizarea totală la 360°. Pentru aceasta sunt utilizate radare, camere și senzori cu laser. O rețea dublă de computere prelucrează informația, formează în regim real harta, pe care se reflectă obstacolele fixe și cele mobile din cale automobilului.
Funcția stabilirii exacte a plasamentului folosește datele despre obiectele înconjurătoare, precum și datele sistemului GPS și harta digitală tridimensională, care este în timp real completată cu date noi. Sistemul este sigur și nu necesită un control suplimentar din partea șoferului.

Combinația radar - cameră de luat vederi
Radarul 76 ГГц cu modulare de frecvențe și emanare continuă și camera de luat vederi sunt amplasate pe parbriz – exact ca la noul XC90. Acest sistem citește semnele rutiere și observă curbele, este capabil să depisteze diverse obstacole pe drum, spre exemplu – alți participanți la trafic.

Radare pe perimetrul automobilului
Patru radare amplasate după bara de protecție din față (în fiecare colț al caroseriei) pot depista obstacolele din toate direcțiile. Radarele scanează spațiul din dreapta și stânga automobilului, emanând unde care se reflectă de la semnele rutiere, stâlpi, ziduri – aceste radare monitorizează ambianța automobilului la 360°.
Vizionarea totală la 360°
Patru camere urmăresc obiectele din apropierea automobilului. Două sunt amplasate sub corpul oglinzilor exterioare, una este integrată în bara de protecție/spate și una – în grilajul radiatorului. Ele mai urmăresc și marcajul rutier.
Camerele au un diapazon larg de reglare dinamică și se pot conforma rapid iluminării, dacă automobilul intră într-un tunel.
Un senzor multiradial de scanare cu laser
Acest senzor este amplasat în partea din față a automobilului, sub priza de aer. Senzorul depistează obiectele din fața automobilului. El este capabil să distingă obstacolele. Diapazonul acestui sistem unic este de 150 metri Câmpul de vedere – 140°.
Cameră trifazată
În partea de sus a parbrizului este instalată o cameră de luat vederi cu trei faze. Sunt trei camere: una cu câmpul de vedere de 140°, alta - de 45°, și încă una cu un unghi îngust de 34°, foarte necesare pentru percepția exactă a adâncimii și evaluarea distanței până la obiect. Camera poate depista pietonii sau obstacolele apărute în drum pe neașteptate.
Radare cu rază lungă
Două radare cu rază lungă sunt amplasate în bara de protecție/spate și controlează spațiul din spatele automobilului. Tehnologia este extrem de importantă în cazurile când automobilul schimbă banda de circulație: radarele pot depista rapid automobilele care se apropie din sparte.

Senzori ultrasunet
Douăsprezece senzori-ultrasunet amplasați pe perimetrul automobilului depistează obiectele din apropiere și asigură funcționarea sistemului de dirijare autonomă la viteze mici.
La baza lor stă tehnologia utilizată în prezent pentru înlesnirea parcării însă aici este utilizat un sistem mai modern de prelucrare a semnalelor.
Această tehnologie este actuală în situațiile când în apropierea automobilului apare un pieton sau alt obiect.
Harta digitală tridimensională de înaltă rezoluție
Harta digitală tridimensională de înaltă rezoluție oferă automobilului informația despre lumea înconjurătoare, inclusiv înălțimea, curbele, numărul benzilor de circulație, geometria tunelurilor, îngrădirile, semnele, pantele etc. De multe ori, poziționarea este stabilită cu o marjă de eroare, măsurată în centimetri.
Sistem exact de poziționare
Sistemul GPS este doar o parte din sistemul de depistare a poziționării automobilului. Se utilizează și combinația dintre sistemul GPS, vitezometrul în trei axe și giroscopul cu trei niveluri de funcționare. Prin contrapunerea imaginii de 360°, create de senzorii multipli, și imaginea de pe hartă, automobilul primește informația exactă despre obiectele înconjurătoare.
Utilizând informația primită de la senzori și cea de pe hartă, automobilul Drive Me poate alege în timp real traseul optim, având în vedere valorile variabile, inclusiv curbele de drum, limitele de viteza, acoperirea semnelor și alți factori care afectează fluxul de transport.
Servicii Cloud
Serviciile cloud sunt conectate la centrul de dirijare a serviciilor rutiere, ceea ce înseamnă că automobilul primește mereu cea mai actuală informație despre circulația rutieră. Operatorii centrului pot anunța șoferii în caz că apare necesitatea de a deconecta sistemul de dirijare autonomă a automobilului.



0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?