X 
Transnistria stiri: 1395
Preşedintele stiri: 4038

„Wine of Moldova” – condiţie minimă pentru vinurile moldovenești

5 noi. 2014,, 12:45   Economie
2889 0
Foto: cbimagazine.eu
Brandul "Wine of Moldova" este o condiţie minimă pentru ca producătorii de vinuri din Moldova să obţină succes pe pieţele externe, susţine Marco Tiggelman, expertul Proiectului USAID CEED II pentru Oficiul Naţional al Viei şi Vinului (ONVV), instituţie care sprijină lansarea, poziţionarea la nivel internaţional şi implementarea programului naţional "Wine of Moldova".

Marco Tiggelman a relatat agenției "Infotag" că "nicio piaţă internaţională nu va putea recunoaşte vinul moldovenesc, dacă acesta nu ar avea o identitate clar definită". Potrivit expertului, sectorul vitivinicol trebuie să-şi unească forţele pentru ca vinul moldovenesc să aibă impact pe pieţele străine.

Marco Tiggelman, care anterior s-a ocupat de marketingul pentru brandul "Wine Australia" în Europa (acesta serveşte acum drept model pentru Moldova), susţine că vinul australian nu a "cucerit" pieţele din Europa şi din SUA peste noapte.

"A fost nevoie de o perioadă destul de îndelungată în anii '70 şi '80 ai secolului trecut pentru ca vinul din Australia să înregistreze rezultate pe principala piaţă de export, cea a Marii Britanii. Acest succes s-a extins în întreaga Europă abia la începutul mileniului trei", spune Marco Tiggelman.

"Etichetele inconfundabile, calitatea vinului care s-a îmbunătăţit constant, livrările stabile, preţurile rezonabile, precum şi investiţiile semnificative efectuate pe pieţele ţintă – acestea sînt lucrurile care au ajutat Australia să se impună pe aceste pieţe", mai spune expertul.

Întrebat ce ar putea Moldova învăţa din experienţa Australiei, Marco Tiggelman recomandă producătorilor moldoveni să se orienteze spre un număr limitat de state ţintă, să înţeleagă necesităţile consumatorilor, să-şi creeze propriile nişe şi să producă vinuri care să intereseze consumatorul de astăzi.

În opinia sa, Moldova va trebui "să continue să-şi extindă portofoliul de vinuri seci calitative, să îmbunătăţească standardele pentru vinurile demiseci şi cele demidulci, evitînd să concureze doar la capitolul preţuri".

Potrivit expertului, un preţ competitiv pentru vinurile moldoveneşti pe pieţele externe ar fi 3,5-5 euro. "În acelaşi timp, preţul vinurilor de calitate premium comercializate în magazine specializate sau restaurante ar putea varia între 7,5 şi 20 euro", a adăugat Marco Tiggelman.

"La timpul cuvenit, consumatorii vor recunoaşte vinul calitativ pe care îl produce Moldova. Introducerea unui sistem riguros de control al calităţii va ajuta la transmiterea acestui mesaj şi va garanta că doar vinul de calitate este exportat peste hotare", a mai spus Marco Tiggelman.

Brandul şi programul de promovare "Wine of Moldova" a fost elaborat de Proiectul USAID Creşterea Competitivităţii şi Dezvoltarea Întreprinderilor II (CEED II ) şi este gestionat de Oficiul Naţional al Viei şi Vinului.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?