X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 508
Preşedintele stiri: 4002

Dmitri Abzalov: Piața UE e deschisă, însă e foarte dificil de acces acolo (VIDEO)

1 oct. 2013,, 09:47   Societate
2856 0
Foto: noi.md
”Multașteptatul summit al Parteneriatului Estic de la Vilnius nu va aduce schimbări esențiale în ecuația economică și politică s statelor postsovietice. Iar acordurile de asociere și liber schimb cu UE în proporție de 80% conțin cerințe politice, nu economice”, a declarat economistul rus, expertul în geopolitică, Dmitri Abzalov, în cadrul Clubului media internațional ”Format-A3”, care s-a desfășurat la Chișinău.

”Pe pozițiile de bază cerințele față de partea moldovenească se referă, în special, la complexul agroindustrial. Un factor de reținere vor rămîne regulamentele tehnice care vor trebui respectate în procesul de producție. Mai mult, segmentele europene unde acum merge producția deja sînt ocupate, de aceea, chiar dacă piața e deschisă, e foarte dificil de acces acolo”, a explicat Abzalov.

Potrivit expertului, situația politică și economică din UE este foarte complicată, de aceea ar fi eronat de sperat la un parteneriat strategic durabil cu Bruxelles-ul. ”Principala problemă constă în faptul că în majoritatea statelor (Germania, Spania, Franța) la putere acced partidele de stînga, iar tendința de bază este păstrarea locurilor de muncă. Pe acest fundal, integrarea economică va fi puternic limitată. În calitate de exemplu poate servi Turcia, care mult timp s-a integrat, însă din punct de vedere economic așa și nu a aderat la UE. Politica migraționistă în aceste țări este înăsprită foarte tare”, a menționat expertul rus.

În opinia lui Abzalov, Moldova are posibilitatea de a obține mai multe beneficii de pe urma cooperării cu Uniunea Vamală.

”Din această uniune fac parte trei state de bază, unde are loc circulația de mărfuri: Rusia, Kazahstan și Belarus. Tot acestor țări le revine 10% din piața vinurilor. Din punctul de vedere al brandurilor, aceste piețe sînt mai accesibile și mai ieftine, decît încercarea de a deprinde UE cu vinurile moldovenești. Georgia visa ca toată Uniunea Europeană să devină dependentă de apa minerală ”Borjomi”, însă fără succes. Din punct de vedere tehnologic, această apă chiar e bună, însă acest brand trebuie de imprimat în conștiința consumatorului decenii. ”Evian”, ”Perrier” – cum poți concura cu aceste branduri? Greu se impun brandurile din complexul agroindustrial, mai ales a unor așa produse sensibile ca apa sau vinul. Aici este importantă istoria de consum a produselor moldovenești, care este cunoscută în țările Uniunii Vamale, însă va terbui încă mult timp să fie cunoscută în Europa”, a conchis Dmitri Abzalov.


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?