X 
Transnistria stiri: 1382
Eurovision stiri: 504
Preşedintele stiri: 3997

Critici la adresa Strategiei de miliarde în transporturi propusă spre aprobare Guvernului (VIDEO)

4 sep. 2013,, 12:39   Societate
2754 0
Foto: infomoldova.net
Proiectul Strategiei de Transport și Logistică pentru anii 2013-2022 este pe alocuri neclar și nu include unele obiective strategice prioritare în domeniu. Opinia aparține Consiliului Național de Participare și a fost făcută publică astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, în condițiile în care proiectul urmează a fi examinat de către Executiv în după-amiaza acestei zile, transmite NOI.md.

Președintele CNP, Sergiu Ostaf, a subliniat că din proiectul Strategiei lipsesc la capitolul transport rutier așa-numitele coridoare internaționale. ”Nu se regăsesc nici ca obiective și nici ca măsuri specifice de implementare. În opinia noastră este o carență importantă pentru că ele sînt o sursă importantă de creștere economică a RM pe deoparte și pe de altă parte o sursă importantă de consolidare a industriei de transport în RM” a precizat Ostaf.

De asemenea, Sergiu Ostaf, a menționat că în mare parte proiectul Strategiei în ce privește transportul rutier se referă la infrastructura RM, dar nu și la industria transportului rutier. ”Se recunoaște un caracter foarte competitiv al transportului rutier în RM de pasageri sau de mărfuri, dar nu sînt măsuri pentru ridicarea clientelei acestora, reducerea prețurilor pentru consumatorii serviciilor de transport de mărfuri, dar și de pasageri”, a specificat președintele CNP.

Totodată, CNP se arată indignat vizavi de măsurile care implementează obiectivul de privatizare. ”Se recunoaște insistența monopolului în prestarea serviciilor aeroportuare. Pe de altă parte, se vorbește despre faptul că în RM există un anumit grad de pluralism din punct de vedere al serviciilor de călătorie cu transport aerian. Și soluția oferită în acest sens este privatizarea întregii industrii aeriene fără a se face diferențiere între serviciile aeroportuare unde există într-adevăr un regim de monopol și cele de călătorie aeriană care nu sînt monopolizate”, a comunicat Sergiu Ostaf.

Implementarea Strategiei de Transport și Logistică pentru anii 2013-2022 costă peste 2,4 miliarde de euro.


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?