X 
Transnistria stiri: 1392
Preşedintele stiri: 4032

Artur Gherman: Lipsa unui preşedinte al CNPF cu puteri depline împiedică activitatea instituţiei

10 iul. 2013,, 15:29   Economie
2922 0
Foto: tribuna.md
"Lipsa unui preşedinte plenipotenţiar la Comisia Naţională a Pieţei Financiare (CNPF) pe parcursul a doi ani nu are impactul cel mai bun asupra activităţii instituţiei", consideră vicepreşedintele Consiliului de Administraţie al CNPF, Artur Gherman.

Potrivit Agenţiei "Infotag" care citează interviul acordat portalului tribuna.md, în opinia lui Gherman, este un fapt evident că dacă autoritatea ar fi avut "un conducător cu puteri depline, realizările ar fi mai mari".

Referindu-se la activitatea sa personală la CNPF, Gherman a spus că încearcă să aplice în comisie experienţa ţărilor europene în care s-a aflat mult timp.

"O astfel de abordare încerc s-o implementez şi la Comisie: să avem un scop comun clar şi nobil, o atitudine echidistantă faţă de toţi jucătorii de pe piaţă, o minte deschisă noilor idei, relaţii nu de "nacealnik (şef)" faţă de direcţia executivă, ci de un coleg cu care se poate de discutat orice pentru a găsi soluţii", a afirmat funcţionarul.

Gherman, care din anul 2001 este responsabil cu sectorul asigurărilor la CNPF, susţine că în prezent asigurătorii din Moldova aplică metode moderne de determinare a obligaţiilor sale, rezultate din contractele de asigurare.

"Sînt în vigoare cerinţe destul de dure privind calitatea activelor deţinute de asigurători în portofoliul său investiţional (cerinţele privind marja de solvabilitate), iar la capitolul infrastructură am pus în aplicare un sistem naţional automatizat pentru emiterea electronică a poliţelor de asigurare de răspundere civilă auto internă şi externă Carte Verde", a relatat Gherman.

El a spus că CNPF a propus micşorarea cu circa 35% a preţului asigurării Carte Verde pentru cea mai populară categorie de posesori auto care procură asigurarea pe 15 zile.

"În 2012 am conlucrat mult cu Parlamentul şi am ajuns la o soluţie de compromis, astfel încît CNPF pe parcursul a 3 ani să pregătească treptat participanţii pieţei pentru un nou mecanism de determinare a pagubei reale. Mecanismul vechi cu aplicarea uzurii la piese în mod aritmetic (din valoarea de nou a piesei se deducea uzura prestabilită în %, în baza unui act normativ) a creat mari bătăi de cap tuturor, în special păgubiţilor", a constatat specialistul.

Totodată, Gherman a făcut o remarcă: "Mecanismul nou deloc nu înseamnă că păgubitul va primi în loc de "o rablă veche" o maşină nouă, or, înnoirea parcului auto nu este funcţia asigurărilor, este vorba însă despre determinarea pagubei reale pe baza preţurilor la piesele de schimb practicate de staţiile de reparaţie sau comercianţii unor astfel de piese. Urmează în acest sens a se ţine cont de vechimea autovehiculului deteriorat, de tipul de piese ce urmează a fi înlocuite, precum şi de modalitatea de plată a despăgubirii (bani sau reparaţie)".

Vicepreşedintele CNPF a mărturisit că puţini credeau în această iniţiativă a sa, iar Moldova "este dominată şi dirijată de interese corporativ-oligarhice".

"Anume din cauza că toţi au lăsat mîinile în jos, am şi devenit cea mai săracă ţară plină de nevoi, dar eu oricum voi încerca, şi dacă voi reuşi măcar cîtuşi de puţin o schimbare pînă ce sînt în acest fotoliu, atunci voi considera că am făcut şi eu ceva pentru ţara asta şi pentru oamenii ei", a subliniat el.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?