X 
Transnistria stiri: 1390
Preşedintele stiri: 4019

Furnizorii serviciului de televiziune, obligați de la 1 iulie să măsoare parametrii de calitate a serviciului

2 iul. 2013,, 14:04   Economie
3047 1
Foto: bzi.ro
Începînd cu 1 iulie 2013, furnizorii serviciului de televiziune sînt obligaţi să măsoare parametrii de calitate a acestui serviciu şi să publice trimestrial rezultatele măsurărilor pe paginile proprii de Internet. La solicitarea NOI.md, surse din cadrul Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației au spus că această obligaţie este prevăzută în hotărîrea Consiliului de administraţie al ANRCETI, care a intrat în vigoare la 1 iulie 2013.

Potrivit documentului, furnizorii serviciului de televiziune prin cablu, prin satelit, prin reţele MMDS (Multichannel Multipoint Distribution Service – sistem de transport al semnalului TV prin unde radio între două sau mai multe puncte) şi prin cablu în format IPTV (Internet Protocol Television – televiziune prin reţele IP) sînt obligaţi să prezinte ANRCETI şi să publice trimestrial pe paginile sale electronice informaţia despre asigurarea următorilor parametri administrativi de calitate: termenul necesar pentru conectarea la reţea în scopul furnizării serviciului; frecvenţa reclamaţiilor depuse de utilizatorii finali; termenul de soluţionare a reclamaţiilor depuse de utilizatorii finali; frecvenţa reclamaţiei deranjamentelor; termenul de remediere a deranjamentelor; frecvenţa reclamaţiei taxării serviciilor. Prin hotărîrea sa, ANRCETI a stabilit modalităţile de măsurare a parametrilor menţionaţi şi a recomandat valorile minime ale acestora, valori în care urmează să se încadreze furnizorii respectivi. Măsurarea parametrilor presupune că furnizorii vor înregistra toate evenimentele corespunzătoare parametrilor respectivi şi vor întocmi o statistică la sfîrşitul perioadei de raportare.

Conform recomandărilor ANRCETI, 80% din cererile cetăţenilor privind furnizarea serviciului de televiziune urmează a fi soluţionate în termen de maxim 14 zile, 95% - în maxim – 21 zile, iar rata cererilor soluţionate în termenul convenit cu furnizorul trebuie să se încadreze în limita de 98%. ANRCETI recomandă, de asemenea, furnizorilor să asigure rezolvarea a 80% din numărul total al reclamaţiilor parvenite de la utilizatorii finali în termen de 21 de zile, restul – în termenul stabilit de lege (30 de zile).

Pentru menţinerea fiabilităţii serviciului de televiziune ANRCETI recomandă ca termenul de remediere a deranjamentelor în reţea, soldate cu întreruperea serviciului, şi de readucere a serviciului la parametrii normali de funcţionare să nu depăşească 24 de ore, în 80 la sută din cazuri, şi 48 de ore, în 95 la sută din cazuri, iar rata deranjamentelor remediate în intervalul de timp convenit cu furnizorul să se încadreze în limita de 95%.

Furnizorii vor publica informaţia despre valoarea parametrilor măsuraţi conform unui formular tipizat aprobat prin Hotărîrea Consiliului de administraţie al ANRCETI pentru aprobarea modelelor formularelor tipizate pentru publicarea şi prezentarea informaţiei privind asigurarea parametrilor de calitate la furnizarea serviciilor publice de comunicaţii electronice. Această hotărîre obligă furnizorii să publice informaţia trimestrială pînă la data de 30 a lunii următoare trimestrului de gestiune, iar informaţia anuală – pînă la data de 30 a lunii următoare anului de gestiune.

Conform legislaţiei în vigoare, ANRCETI stabileşte parametrii de calitate a serviciilor de comunicaţii electronice care se cer a fi măsuraţi, precum şi conţinutul, forma şi modalitatea în care informaţiile privind calitatea serviciilor furnizate vor fi publicate, pentru a se asigura că utilizatorii finali beneficiază de informaţii complete, comparabile şi uşor accesibile. Pînă în prezent ANRCETI a stabilit parametrii de calitate pentru şapte genuri de servicii publice de comunicaţii electronice.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?