Granturi noi de la BM pentru companiile moldovenești

Granturi noi de la BM pentru companiile moldovenești

În cadrul proiectului Băncii Mondiale Ameliorarea competitivității II (PAC II) pînă în prezent a fost aprobată alocarea a unei finanțări nerambursabile pentru peste 100 de companii moldovenești, încă 10 dosare fiind în etapa de examinare, relatează NOI.md.

Recent Unitatea de Implementare a Proiectului Băncii Mondiale PAC II a aprobat alocarea granturilor pentru alte 17 proiecte noi. Printre noii beneficiari ai proiectului PAC II se numără patru companii apicole: Întreprinderea Individuală  „Cucu Vasile”, „Casa Albinei”, „Albinărie” și „Apinord”. Pentru ca mierea moldovenească să devină mai competitivă pe piețele externe, managerii întreprinderilor vor apela la servicii de consultanță oferite de experți din țară și de peste hotare. În cadrul proiectului, pentru ei vor fi elaborate site-uri, va fi efectuat designul etichetei, ambalajului, logoului, studii de piață, implementarea unor sisteme de management a calității și certificare.

Cu susținerea PAC II,  compania vinicolă „Vinăria Hîncești” va implementa un set de servicii de marketing și promovare pentru a accede pe piața României. Compania „Ygrick-Group” – producător de nuci și migdale de la Ștefan-Vodă - și-a propus să dezvolte exportul de produse BIO pe piețele europene.

Și producătorul de lenjerie intimă „Ravetti”, care aparține ÎI ”Olga Ceban” prevede să iasă cu suportul BM pe piața României, precum și cea a țărilor scandinave. Întreprinderea exportă produse în Olanda și Belgia, avînd contracte de producere a lenjeriei în sistem „private label” pentru branduri prestigioase ca Pretty Wilde Lingerie. De asemenea, pentru clienții săi internaționali, „Ravetti” produce lenjerie medicală specială – pentru femei care au trecut printr-o operație de mastectomie sau suferă de diverse afecțiuni. Cu sprijinul programului PAC II, „Ravetti” își va crea un nou site, lookbook pentru noile colecții, pe care le va promova prin rețelele de socializare.

Compania „Propac” – producător de materiale de ambalaj din plastic și o gamă largă de echipamente de ambalare – intenționează să valorifice piața română, iar „Postmodern” – producător de panouri de automatizare pentru case, fabrici inteligente, sisteme de încălzire, ventilare, canalizare – să iasă pe piața Rusiei. Ambele companii vor beneficia de asistență pentru promovarea sa pe piața țintă, îmbunătățirea managementului etc.

Totodată, cel mai mare producător de produse cosmetice în Moldova – fabrica „Viorica-Cosmetic” – intenționează să-și extindă exportul de produse în cadrul Uniunii Europene, precum și din contul altor țări. Astfel, astăzi „Viorica-Cosmetic” exportă produse în Letonia, Belarus, Ucraina, Romania, Senegal și alte țări, dar intenționează să iasă pe piețele din Cehia, Slovacia, Federația Rusă, Kazahstan și Azerbaidjan.

Polițiștii, reprezentanții serviciilor speciale, militarii din Federația Rusă și țările UE ar putea purta caschete confecționate în Moldova, deoarece Compania „Cascom-Lux”, specializată în fabricarea lor, intenționează să-și exporte producția în UE și FR. În cadrul proiectului experți vor efectua pentru Companie studii de piață și vor elabora strategii de marketing și de promovare.

Totodată, de granturile BM vor beneficia și furnizorii de servicii. Compania „Royal Map”, care oferă o gamă largă de servicii în domeniul sistemelor informaționale geografice (GIS) și colaborează cu clienți internaționali cu renume, cum ar fi „TomTom” sau „Fulcrum”, planifică să-și creeze o identitate vizuală nouă, un site corporativ și să achiziționeze softuri specializate. Compania „PandaTur” intenționează să promoveze destinațiile turistice în Moldova și România, ulterior urmînd să se extindă și în alte țări UE.

Proiectul Băncii Mondiale PAC II, cu un buget total de 45 de milioane de dolari, este preconizat pentru perioada 2015-2019. Proiectul își propune să îmbunătățească mediul de afaceri prin susținerea Guvernului în dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii și a posibilităților lor de export. Beneficiarii vor obține 50 la sută din valoarea proiectului realizat, dar nu mai mult de 200 de mii de lei pentru prestarea serviciilor de consultanță în vederea sporirii competitivității.

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

trimite știrea ta

Fiți coautorul nostru! Dacă aveți o știre interesantă împărtășiți-ne-o și nouă!


captcha

Întrebarea zilei Toate

load