Transnistria stiri: 1424
Eurovision stiri: 508
Preşedintele stiri: 4002

Aproape jumătate dintre producători au fost prinși cu minciuna privind calitățile ecologice ale produselor lor

29 ian. 2021,, 17:55   Externe
2734 0

Rețeaua internațională de protecție a consumatorilor (ICPEN) a prins aproape jumătate din producători că mint cu privire la faptul că mărfurile lor sînt ecologice. După cum anunță Bloomberg, 40% din astfel de declarații în publicitate cel puțin nu corespund realității și induc în eroare potențialii cumpărători.

Experții au indicat că, cel mai des, producătorii folosesc greenwashing-ul — o formă de marketing pe internet care intenționat duc în eroare cumpărătorii. ICPEN a evidențiat cîteva semne prin care putem înțelege acest lucru. În primul rînd, ar trebui să ne pună în gardă faptul dacă în reclame sînt utilizate judecăți neîntemeiate sau abstracte, scrie lenta.ru.

Așa a fost, de exemplu, cu unul dintre producătorii de lapte care susținea că acesta este obținut din surse ecologice, dar nu aducea nici o dovadă. Un alt exemplu este producătorul de îmbrăcăminte. În reclama sa, el declara că hainele sînt confecționate din bumbac reciclat, dar nu a precizat cît de mult bumbac este într-adevăr în compoziție. Companiile își pot crea propriile eco-etichete, dar de fapt ele nu au legătură cu nici o organizație acreditată.

În al doilea rînd, un semn de înșelăciune poate servi ascunderea informațiilor cheie. De exemplu, ICPEN a adus drept exemplu publicitatea șervețelelor pentru copii cu "0% plastic", dar producătorul nu a indicat dacă este vorba despre șervețele sau și despre ambalaj. În orice caz, au avertizat experții, cuvintele "eco", "bio" sau "natural" nu garantează în sine că produsul este într-adevăr ecologic.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?