Transnistria stiri: 1382
Eurovision stiri: 504
Preşedintele stiri: 3997

Alertă de siguranță: Boeing solicită inspecții urgente pentru 737 MAX

29 dec. 2023,, 09:19   Externe
2438 0

Producătorul de avioane Boeing îndeamnă companiile aeriene să inspecteze noile avioane 737 MAX pentru un posibil şurub slăbit în sistemul de control al direcîiei, a anunţat Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA), informează Reuters, preluată de news.ro.

FAA a declarat că „monitorizează îndeaproape” inspecţiile ţintite ale Boeing 737 MAX şi că va lua în considerare acţiuni suplimentare pe baza oricărei descoperiri ulterioare de hardware slăbit sau lipsă. Boeing a recomandat inspecţii după ce un operator internaţional a descoperit un şurub cu o piuliţă lipsă, în timp ce efectua întreţinerea de rutină a unui mecanism din legătura de control al cîrmei, a spus FAA. Boeing a descoperit o altă o aeronavă, nelivrată, cu o piuliţă nestrînsă corespunzător, a spus agenţia.

„Problema identificată pe acel avion a fost remediată. Dintr-un exces de precauţie, recomandăm operatorilor să îşi inspecteze avioanele 737 MAX şi să ne informeze cu privire la orice constatări. Am informat FAA şi pe clienţii noştri şi vom continua să-i ţinem la curent cu evoluţia situaţiei”, a spus Boeing. Producătorul de avioane a recomandat companiilor aeriene să îşi inspecteze avioanele MAX în termen de două săptămîni, dar avioanele 737 MAX livrate pot continua să zboare în siguranţă, a spus Boeing. Producţia şi livrarea avioanelor MAX vor continua. Problema nu afectează avioanele de model mai vechi 737 Next Generation, a spus Boeing.

United Airlines, un client important al MAX, a declarat că „nu a anticipat că aceste inspecţii vor avea un impact asupra operaţiunilor noastre”. Southwest Airlines şi American Airlines, alţi doi clienţi importanţi din SUA ai MAX, nu au răspuns imediat unei solicitări de comentarii. FAA a declarat că Boeing a emis un mesaj prin care îndeamnă operatorii de avioane mai noi, cu un singur culoar, să inspecteze tiranţii specifici care controlează mişcarea cîrmei, pentru eventuale componente slăbite. Cîrma controlează poziţia nasului unei aeronave în timpul zborului. Inspecţiile implică scoaterea unui panou de acces şi validarea faptului că hardware-ul a fost instalat corect, a spus Boeing.

Procesul ar trebui să dureze două ore, iar Boeing inspectează aeronavele 737 MAX nelivrate înainte de a le preda clienţilor. „FAA va rămîne în contact cu Boeing şi companiile aeriene în timp ce inspecţiile sînt în desfăşurare”, a spus agenţia, cerînd companiilor aeriene să răspundă dacă a fost detectat anterior vreo piesă slăbită şi să ofere detalii despre cît de repede pot fi finalizate aceste inspecţii. Orice problemă care implică o cîrmă care nu funcţionează corect ar putea fi identificată într-o verificare înainte de zbor, deoarece echipajele de zbor examinează în mod obişnuit sistemul de cîrmă înainte ca o aeronavă iese pe poartă, a spus Boeing. Inspecţiile vor ajuta FAA să stabilească cît de răspîndită este problema şi dacă este un semn al unei scăderi mai mari a calităţii producţiei, care impune autorităţilor de reglementare să ia măsuri suplimentare, a declarat Anthony Brickhouse, expert în siguranţa aeriană la Universitatea Aeronautică Embry-Riddle.


„Companiile aeriene trebuie să ia acest lucru în serios. Dar, în calitate de membru al publicului zburător, nu văd asta ca o problemă de care să fiu îngrijorat”, a spus el Avioanele 737 MAX au fost blocate la sol timp de 20 de luni în întreaga lume, după ce două accidente mortale, produse în 2018 şi 2019, au ucis 346 de persoane în Etiopia şi Indonezia. Boeing încă aşteaptă certificarea pentru versiunea mai mică 737 MAX 7 şi avionul mai mare MAX 10. FAA a analizat cu atenţie avioanele MAX. În 2021, FAA a declarat că urmăreşte toate avioanele 737 MAX, folosind date satelitare.

2
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?