Un aeroport din Moldova ar putea ajunge centru marfar internațional

Un aeroport din Moldova ar putea ajunge centru marfar internațional

În cadrul unei vizite la Întreprinderea de Stat Aeroportul Internațional Liber „Mărculești”, secretarul general de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii a discutat despre prioritățile de renovare a infrastructurii aeroportuare, precum și atragerea rezidenților în Zona Economică Liberă.

Iulia Costin a menționat că Aeroportul Internațional Liber „Mărculești” este amplasat într-o zonă geografică, care permite transformarea aeroportului într-un centrul marfar internațională, ce va facilita schimbul de bunuri și servicii dintre Europa, Asia, Africa și Orientul Mijlociu. Totodată, condițiile economice preferențiale, permit rezidenților Zonei Economice Libere Aeroportul Internațional Mărculești desfășurarea activităților fără aplicarea restricțiilor tarifare și netarifare ale regimului vamal.

Referindu-se la situația economico-financiară, Iulia Costin a accentuat că Aeroportul Mărculești a rezistat dificultăților economice întîlnite în ultima perioadă și colaborează intens cu partenerii de dezvoltare, identificînd potențiali investitori pentru dezvoltarea aeroportului internațional și ca potențiali rezidenți ai Zonei Economice Libere.

Ghenadie Mînăscurtă, administrator al întreprinderii de stat Aeroportul Internațional Liber „Mărculești”, a comunicat că pe parcursul activității Aeroportul a reușit să restabilească infrastructura prin repararea și modernizarea acesteia, în conformitate cu cerințele internaționale. În același timp, întreprinderea a instruit și perfecționat personalul necesar asigurării deservirii tehnice și de reparație a navelor conform standardelor internaționale pe domeniul dat de activitate.

Aeroportul Internaţional Liber “Mărculeşti” este situat la şase kilometri de oraşul Floreşti şi 150 de kilometri de Chişinău. A fost fondat în ianuarie 2004 pe baza unei foste unități militare sovietice, avînd în prezent o destinație civilă.Aeroportul are drept scop dezvoltarea transporturilor aeriene, serviciilor aeronautice, producerea industrială orientată spre export şi o activitate comercială externă.

Potrivit Mold-Street, o analiză efectuată de Europass a arătat că deși Aeroportul, la momentul cînd a devenit în 2008 zonă economică liberă, avea toate ingredientele pentru succes (spații, tehnică, instalații și imobile), așa și nu a realizat planul de dezvoltare, iar zona întreagă se află în stare de degradare.

Evoluția indicatorilor principali ai întreprinderii de stat arată o scădere a veniturilor de la 39 de milioane lei în anul 2014 pînă la 7,4 milioane lei în 2015, dar și a profitului – de la 3.7 milioane lei în 2014 pînă la pierderi de peste 21 milioane lei în anul 2015.

Totodată întreprinderea doar în perioada 2013-2015, a înregistrat pierderi nete de 54 milioane lei, ceea ce se arată calitatea joasă a managementului acestui Aeroport, dar și lipsa de strategie pentru dezvoltare, modernizare și o activitatea stabilă a entității.

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load