COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

Renault vrea să închidă patru uzine din Franţa

Renault vrea să închidă patru uzine din Franţa

Constructorul auto francez Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins, unde sînt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat săptămîna viitoare, informează mai multe publicaţii franceze preluate de AFP.

"Patru uzine vor fi închise în Franţa, Choisy-le-Roi, Dieppe şi Fonderies de Bretagne, pentru început. Cea mai importantă, cea de la Flins, va fi închisă mai tîrziu", afirmă săptămînalul Le Canard Enchainé.

"Procesul de reflexie cu privire la restructurarea Renault a intrat în linie dreaptă. Şi mai multe uzine franceze sînt în mod clar vizate", susţine şi cotidianul financiar Les Echos. Potrivit informaţiilor publicate de Les Echos, ar urma să fie închise micile uzine de la Choisy-le-Roi şi Fonderies de Bretagne precum şi uzina de asamblare de vehicule de la Dieppe, unde este produs modelul Alpine. În fiecare din cele trei uzine lucrează mai multe sute de persoane. Les Echos adaugă că uzina de la Flins, care produce în prezent modelul electric Zoe şi are 2.600 de angajaţi, ar urma să înceteze să producă vehicule în cîţiva ani şi îi vor fi încredinţate alte activităţi, transmite agerpres.ro.

Statul francez, primul acţionar de la Renault cu o participaţie de 15%, intenţionează să garanteze un împrumut bancar în valoare de aproximativ cinci miliarde de euro pentru constructorul auto. Însă acest ajutor nu va implica renunţarea la eliminarea de locuri de muncă. "Au loc discuţii. Nimic nu este exclus", a declarat pentru AFP o sursă din apropierea discuţiilor.

Separat, reprezentanţii Revoz, subsidiara Renault din Slovenia, au anunţat marţi că producătorul auto intenţionează să concedieze 400 dintre cei aproximativ 3.200 de angajaţi au săi, după ce pandemia de coronavirus (COVID-19) a redus cererea de maşini. Revoz, unul din cei mai mari exportatori din Slovenia, produce modelele Clio, Twingo şi Smart Forfour electric. Printre principalele pieţe ale companiei se numără Franţa, Germania şi Italia.

"Din cauza incertitudinilor privind piaţa auto globală, ca efect al pandemiei şi în urma informaţiilor privind scăderea comenzilor la nivel mondial, Revoz va continua producţia cu două schimburi. În cooperare cu Agenţia de Muncă din Slovenia, Revoz va organiza întîlniri consultative cu toţi angajaţii care vor părăsi compania - în jur de 400 de persoane, conform actualelor estimări", se arată într-un comunicat al companiei.

Grupul Renault, proprietarul Dacia, urmează să detalieze în săptămînile următoare un plan care vizează realizarea unor economii în valoare de două miliarde de euro pe parcursul a trei ani, în ideea redresării situaţiei financiare.

Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vîndut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load