Traseul „mumiei de gheață” a fost indicat pe hartă

6 noi. 2019,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Drumul ultimei călătorii a lui Etzi a fost trasat pe hartă după 5000 de ani de la moartea sa în Alpi.

Etzi este o mumie de gheață a unui om din epoca calcolitică. El a fost găsit în 1991 în Alpii Ötztal la o altitudine de 3200 de metri. Cercetătorii au reușit să stabilească vîrsta mumiei, care constituie aproximativ 5300 de ani și chiar să-i reconstruiască aspectul: înălțime de aproximativ 165 de centimetri, păr de culoare închisă, de lungime medie, ochii căprui și barbă.

Etzi a devenit cea mai veche mumie umană descoperită în Europa. La aproape 30 de ani de la descoperirea mumiei, cercetătorii au descoperit plante înghețate împreună cu Etzi în momentul morții sale. Oamenii de știință au analizat fragmentele de mușchi conservate în intestinele și pe hainele mumiei și au dezvăluit aproximativ 75 de specii diferite, dintre care doar 30% cresc în această regiune. Restul de 70% i-a ajutat pe oamenii de știință să reconstruiască traseul ultimei expediții a lui Etzi.

Însușii Etzi se află acum într-o cameră frigorifică special concepută în Muzeul Arheologic din Tirolul de Sud din Bolzano, unde au fost create condiții speciale pentru ca aceste oseminte să fie păstrate.