Topirea ghețarilor arctici este echivalentă cu emiterea unui trilion de tone de dioxid de carbon în atmosferă

1 aug. 2019,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii de la Institutul de Oceanografie Scripps de la Universitatea din California, din San Diego, au constatat că, dacă ghețarii arctici se vor topi, capacităţile reflectoare ale Pămîntului vor scădea și aproximativ un trilion de tone de dioxid de carbon vor fi eliberate în atmosferă.

În ritmul actual, acest lucru este echivalent cu 25 de ani de emisii de carbon. Oamenii de știință și analiștii, inclusiv autorii raportului special al Grupului interguvernamental privind schimbările climatice, publicat în octombrie 2018, au declarat că planeta riscă daune catastrofale de la căldură și inundații mai intense în zonele de coastă pînă la dispariţia speciilor terestre și amenințări la produsele alimentare.

„Pierderea reflectivității gheții arctice va duce la o încălzire de 2 ºC în curs de 25 de ani. Orice politicieni raționali ar face totul pentru a preveni acest lucru”, au notat autorii studiului.