COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Sub pămînt a fost descoperit un ocean gigantic, de trei ori mai mare decît toate oceanele de pe Pămînt

Cercetătorii au găsit un imens rezervor de apă sub mantaua Pămîntului, la o adîncime de aproximativ 600 km.

Dimensiunile sale sunt atît de mari, încît această apă poate umple de trei ori toate oceanele pe care le cunoaștem de pe Pămînt.

Autorul studiului, Graham Pearson, un colaborator al Universității din Alberta din Canada, a declarat că „unul dintre motivele pentru care Pămîntul este o planetă dinamică este prezența apei în interiorul acesteia”.

După multe decenii de discuții teoretice, oamenii de știință anunță că au găsit în în sfîrșit Marele Ocean sub mantaua Pămîntului.

Această descoperire uimitoare vorbește despre faptul că apa iese la suprafață din nucleul planetei ca parte a unui ciclu complex al apei, deplasînd teoria precum că apa a fost adusă pe Pămînt de cometele glaciare cu un milion de ani în urmă.

Continuare: ecology.md