Studiu: substanțele chimice afectează tot mai mult organismul omului

28 iul. 2020,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii din SUA au descoperit o clasă de substanțe chimice care se găsesc în apă, aer și alimente și poate afecta grav sănătatea omului.

Oamenii de știință au alcătuit o listă de substanțe chimice sintetice cunoscute sub numele de "distrugătoare endocrine", care s-au răspîndit treptat în apă, aer, alimente și sînge. Cantități mari de aceste substanțe pot dăuna organismului.

Este vorba despre unele produse chimice de uz casnic utilizate în produse alimentare, ambalaje, cosmetice, produse de uz casnic, detergenți, țesături, electronice și pesticide. De exemplu, cercetătorii au identificat 15 substanțe chimice care distrug sistemul endocrin uman. Organizația Națiunilor Unite (ONU) a inclus în listă 45 de substanțe chimice cunoscute care pot inhiba dezvoltarea hormonală.

Acolo au ajuns esterii difenilici polibromați, utilizați pe scară largă ca agenți de ignifuge. Autorii au găsit dovezi că aceste substanțe chimice pot avea legătură cu probleme hormonale, sindromul ovarului polichistic, obezitatea, creșterea intoleranței la glucoză și așa mai departe.