Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3991

Studiu: Pandemia a schimbat în totalitate comportamentul consumatorilor

2 apr. 2020,, 05:00   Ştiinţă şi IT
3352 0

Pandemia de COVID-19 a schimbat în totalitate comportamentul consumatorilor din întreaga lume


Pandemia de coronavirus a schimbat în totalitate psihologia consumatorilor din întreaga lume — acum oamenii reduc treptat cantitatea aparatelor scumpe de uz casnic și smartphone-uri procurate, deoarece în viitor ar putea pierde locul de muncă, spun experții de la universitatea Harvard din SUA.


În același timp, scăderea întregii piețe a avut loc pe fundalul creșterii drastice a achizițiilor online, a produselor alimentare și a serviciilor de împortanță vitală.


Pentru a realiza un model de recuperare a activității de cumpărare, experții au folosit datele din perioada Marii Depresii, a crizei financiare globale din 2009 și a atacurilor teroriste din 11 septembrie. Cu toate acestea, pandemia actuală are prea multe variabile, de aceea nu este clar pînă la sfîrșit cînd se va termina criza și cît de profundă va fi.


În plus, pandemia de COVID-19 înaintează treptat, nu ca celelalte crize globale recente. În timpul acestei pandemii, oamenii nu au cunoștințe suficiente despre situație, cu toate acestea, toți urmăresc comportamentul altora și se adaptează, adaugă oamenii de știință.



"Pandemia de coronavirus a schimbat în totalitate modelul de comportament al consumatorilor din întreaga lume. Oamenii se tem, iar atunci cînd oamenii se tem, ei trec în regimul de supraviețuire", a declarant psihologul Jesse Garcia.


Deocamdată, nu se știe cît timp va dura pandemia și dacă va veni al doilea val, adaugă Jesse Garcia. Experții Goldman Sachs prezic deja că rata șomajului din SUA va ajunge la 15% în al doilea trimestru al acestui an și ar putea merge mai departe pînă la vîrful istoric de 24,9% observat în 1933 în timpul Marii Depresii.


Cît timp trebui pentru ca comportamentul consumatorilor să revină la normal depinde de rezistența psihologică a fiecărei persoane, inclusiv de cît de repede se pot adapta ei la schimbări, cît de optimiști sînt și dacă pot lua anumite măsuri pentru a restabili sentimentul de control, au adăugat experții Goldman Sachs.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?