COVID-19 în MOLDOVA

Studiu: ochii trilobiților, care au 429 milioane de ani, seamănă cu ochii albinelor

Pentru prima dată paleontologii au studiat structura ochilor trilobiților și le-au comparat cu structura organelor de vedere ale nevertebratelor din prezent. S-a dovedit că ochii lor sînt aproape identici cu ochii albinelor din ziua de azi.

Un nou studiu a constatat că structura internă a ochiului fosilizat unui trilobit, care are 429 milioane de ani, este aproape identică cu structura ochilor albinelor contemporane. Textul științific a fost publicat în revista Scientific Reports, datele obținute indică faptul că principiile de vedere ale mai multor insecte și crustacee au fost păstrate cel puțin o jumătate de miliard de ani.

Oamenii de știință au folosit microscopia digitală pentru a reexamina trilobitul fosilizat Aulacopleura koninckii. Înălțimea fosilei este de 1-2 mm, pe partea din spate a capului are doi ochi semi-ovali, dintre care unul s-a rupt. Autorii raportează despre mai multe structuri interne care sînt similare cu ochii compuși ai multor insecte moderne și crustacee, inclusiv unitățile lor vizuale cunoscute sub numele de ommatidii.

Trilobiții sînt artropode marine care au apărut pe Pămînt în perioada Cambrian - Devonian, cu aproximativ 521 milioane de ani în urmă. Descoperirile paleontologice arată că trilobiții au avut ochi compuși. Ce îi ajuta pe trilobiți prădători să vîneze viermi orbi.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe