Studiu: inima țestoaselor poate trăi fără oxigen timp de cîteva luni

9 iul. 2019,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Un grup de biologi de la Universitatea din Manchester, din Marea Britanie, a realizat un studiu asupra țestoaselor tînere comune din Insulele Cayman - Chelydra serpentina, care pot exista luni de zile practic fără oxigen.

Studiul este publicat pe site-ul Societății Regale.

În timpul iernii, cîteva țestoase de această specie sînt ținute în iazuri sau lacuri acoperite cu gheață timp de mai multe luni. Acolo acestea se pot afla practic fără oxigen timp de pînă la șase luni – jumătate din ele sunt în condiții de conținut de oxigen de 10%, iar celelalte se află în lacuri cu un conţinut de doar 21% din norma de oxigen.
In timpul studiului, savanţii au izolat celulele musculare din inima broaştei de la organul principal şi au început să le supună unor niveluri scăzute de oxigen. Mai mult, cînd, după hipoxie, oxigenul a fost introdus în celule, cele din practic nu au suferit daune grave.
Hipoxia probabil permite țestoaselor să includă anumite gene, datorită cărora pot trăi practic în absența oxigenului.
Pentru viitor, oamenii de știință intenționează să continue acest studiu.
________________________________________