Savanţii ruși au descoperit insecte care au murit acum 99 de milioane de ani din cauza structurii nereușite a trompei!

30 aug. 2019,, 01:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință ruși de la Institutul Paleontologic „Boriseak” al AŞR au descoperit patru specii de insecte în chihlimbar, ultimii reprezentanți decedînd acum 99 de milioane de ani.

Motivul a fost structura nereușită a trompei – insectele au fost un fel de „experiment nereușit al naturii”, se spune într-un articol publicat în revista Cretaceous Research.

Patru reprezentanți ai speciei Paradoxosisyrinae, o subfamilie a Sisyridae, au fost găsiți în chihlimbarul birman în 2016. Pînă acum, oamenii de știință nu înțelegeau de ce această specie de insecte zburătoare avea nevoie de un trompă dezvoltată – au fost prezentate ipoteze că a fost folosită pentru a înțepă cuticula altor insecte sau pielea broaștei.

Într-un nou studiu, paleontologii au creat un model 3D de Paradoxosisyrinae - acest lucru a făcut posibil să constate că insectele au folosit trompa lor pentru a absorbi nectarul. Cu toate acestea, structura trompei și sistemul digestiv al insectelor era imperfect – nu puteau crea presiune pentru absorbția nectarului, aşa cum o fac muștele și fluturaşii din prezent.

Din această cauză, insectele primeau o cantitate insuficientă de nutrienți - și în cele din urmă au dispărut, scriu cercetătorii.