Savanţii ruși au descoperit insecte care au murit acum 99 de milioane de ani din cauza structurii nereușite a trompei!

Oamenii de știință ruși de la Institutul Paleontologic „Boriseak” al AŞR au descoperit patru specii de insecte în chihlimbar, ultimii reprezentanți decedînd acum 99 de milioane de ani.

Motivul a fost structura nereușită a trompei – insectele au fost un fel de „experiment nereușit al naturii”, se spune într-un articol publicat în revista Cretaceous Research.

Patru reprezentanți ai speciei Paradoxosisyrinae, o subfamilie a Sisyridae, au fost găsiți în chihlimbarul birman în 2016. Pînă acum, oamenii de știință nu înțelegeau de ce această specie de insecte zburătoare avea nevoie de un trompă dezvoltată – au fost prezentate ipoteze că a fost folosită pentru a înțepă cuticula altor insecte sau pielea broaștei.

Într-un nou studiu, paleontologii au creat un model 3D de Paradoxosisyrinae - acest lucru a făcut posibil să constate că insectele au folosit trompa lor pentru a absorbi nectarul. Cu toate acestea, structura trompei și sistemul digestiv al insectelor era imperfect – nu puteau crea presiune pentru absorbția nectarului, aşa cum o fac muștele și fluturaşii din prezent.

Din această cauză, insectele primeau o cantitate insuficientă de nutrienți - și în cele din urmă au dispărut, scriu cercetătorii.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe