Savanții: aerul curat - pericol de moarte pentru Planetă

25 ian. 2018,, 03:02   Ştiinţă şi IT

Potrivit cercetătorilor, dispariția aerosolilor va fi dăunătoare pentru Pămînt, căci aceștia absorbeau radiațiile solare.

Purificarea aerului de poluanți poate contribui la secete și inundații la nivel mondial. La această concluzie a ajuns un grup internațional de oameni de știință din Marea Britanie, SUA, Norvegia și Germania, rezultatele studiului fiind publicate în revista Geophysical Research Letters.

Cercetătorii au descoperit acest lucru după ce au modelat mai multe opțiuni de schimbare a climei, care prevăd dispariția aerosolilor: sulfaților și funinginii.

Astfel, potrivit studiului lor, poluanții blochează o parte din radiația solară, care ajunge pe Pămînt. Iar eliminarea acestora va spori doar efectul de seră, atmosfera va începe să absoarbă mai multă energie termică, iar temperatura medie va crește cu 0,5-1,1 grade Celsius.

Oamenii de știință explică acest lucru prin faptul că aerosolii acționează ca o barieră protectoare, care absoarbe o parte a radiației solare. În opinia lor, rămînînd fără un astfel de "scut", Planeta se va încălzi mai repede, ceea ce va duce la secete și inundații de lungă durată.

Anterior, cercetătorii americani au stabilit că gestionarea climei se va încheia cu un dezastru ecologic global - secete în regiunile Amazon.