Priviți cum microplasticul a ajuns în legumele pe care le consumăm

16 iul. 2020,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Microplasticul (MP), adică particulele mici de plastic cu o lungime mai mică de 5 milimetri, pot fi găsite acum în ocean și în alte ecosisteme acvatice. Chiar și în fructele noastre de mare și sare.

Deoarece microplasticul a devenit omniprezent, oamenii de știință au început să se îngrijoreze de trecerea sa din mediu în lanțul alimentar și de impactul potențial asupra sănătății umane.

Oamenii de știință de la Academia de științe a Chinei (CAS) au descoperit recent că MP contaminează cu adevărat plantele comestibile, inclusiv legumele pe care le consumăm.

Majoritatea microplasticului este aruncate în mediul terestru și se adună în cantități mari în pămînt. În plus, particulele secundare se formează ca urmare a descompunerii materialelor plastice. Apele reziduale, o sursă importantă de apă pentru irigarea agricolă, conțin, de asemenea, particule mici de MP.
În ciuda prevalenței microplasticului în mediul înconjurător, problemei absorbției sale de către plantele agricole nu i-a fost acordată prea multă atenție.

Timp de decenii, oamenii de știință au crezut că particulele de plastic erau pur și simplu prea mari pentru a trece de barierele fizice ale țesutului vegetal intact. Dar acest nou studiu respinge o astfel de ipoteză.