Pe craniul unui leneș antic de dimensiuni uriașe, au fost descoperite urme de luptă cu un crocodil

2 sep. 2020,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii au descoperit fosilele unui leneș gigantic, care locuia în mlaștinile proto-amazoniene. Pe fosile există urme de mușcături de Purussaurus (puruszaur), o specie de crocodil mare din acea perioadă.

Fosilele au fost găsite în apropierea rîului Napo din Amazonul peruvian încă în 2004, dar pînă în prezent ele nu au fost pe deplin explorate. Oamenii de știință au descoperit că ele aparțineau unui leneș gigant terestru cu aproximativ 13 milioane de ani în urma. Leneșii giganți se plimbau pe malul apei, mîncînd iarba care creștea acolo

Oamenii de știință presupun că puruzaurul a sărit din apă și a apucat leneșul de piciorul din spate. După aceea, l-a tîrît pe leneș în apă și l-a ținut acolo pînă s-a înecat. Cercetătorii au găsit 46 de urme de dinți pe fosile, ceea ce demonstrează faptul că leneșul a fost mușcat în mod repetat de puruszaur cînd a fost atacat. De asemenea, nu a existat nici o dovadă a regenerării osoase la leneș, ceea ce presupune că acesta nu a supraviețuit atacului.