Paleontologii au găsit în Crimeea rămășițele celei mai mari păsări din emisfera nordică. Aceasta cîntărea 450 kg!

29 iun. 2019,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință ruși de la Institutul paleontologic „Borisyak” au descoperit în Crimeea rămășițele celei mai mari păsări din emisfera nordică – Pachystruthio dmanisensis. Greutatea sa depăşea 450 kg, potrivit unui articol publicat in Journal of Paleontology Vertebrate.

Pachystruthio dmanisensis a trăit acum 1,5-1,8 milioane de ani, fiind contemporana celor mai vechi oameni. Dimensiunile sale erau de trei ori mai mari decît ale struțului modern, iar greutatea depăşea 450 kg, ceea ce îl face cea mai mare pasăre din emisfera nordică găsită vreodată. În emisfera sudică, oamenii de știință au găsit rămășițele titanului Vorombe cîntărind mai mult de 640 kg.

Rămășițele păsării au fost descoperite într-o peșteră din Tavrida, care a fost descoperită în timpul construcției unei autostrăzi, în 2018. În peșteră, cercetătorii au descoperit rămășițele femurului unei păsări, precum și rămășițele unui mamut sudic, a unui rinocer- Elasmotherium, reprezentanţi dispăruți ai familiei de cerbi, cai, canizi și homoterieni prădători, heparzi uriași și hiene.

Potrivit studiului, toate animalele găsite au trăit în același timp.