Oamenii de știință au găsit o rășină de lemn pietrificată, de 110 milioane de ani

28 feb. 2020,, 01:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință au găsit o rășină de lemn pietrificată cu o vechime de 110 milioane de ani – ea aparține perioadei Cretaceului și este cea mai veche rășină găsită pînă acum. Descoperirea a fost făcută de cercetători de la Universitatea Portsmouth.

Guma sau rășina de lemn pietrificată constă dintr-un amestec de zaharuri cu greutate moleculară mare, pe care plantele o secretă împreună cu sucul atunci cînd le este afectat trunchiul sau lăstarii lor.

Timp de cîteva decenii, oamenii de știință au considerat că guma nu poate fi păstrată timp de câteva mii de ani - deoarece aceasta este dizolvată de apă
Această ipoteză a fost respinsă de noua descoperire a oamenilor de știință - în timpul săpăturilor în zona de est a Braziliei, cercetătorii au descoperit o gumă în așa-numita formațiune Krato, specii care au fost formate cu aproximativ 110 milioane de ani în urmă. Acest lucru a avut loc în perioada cretacică, când supercontinentul sudic Gondwana nu reușise încă să se împartă complet în două jumătăți - Africa și America de Sud.