Oamenii de știință au descoperit de ce colibri au pene atît de colorate

15 ian. 2020,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Un nou studiu a arătat că, deși penele păsărilor colibri au aceeași culoare ca penele altor păsări, forma specială a structurilor lor care conțin pigmenți le permite să semene cu un curcubeu.

Cercetătorii de la Muzeul de Istorie Naturală din Chicago, s-au întrebat de ce colibrii au pene atît de colorate. Acest lucru este legat cumva de mediu, selecția naturală sau de fizica culorii? Pentru a răspunde la aceste întrebări, o echipă internațională de oameni de știință a realizat cel mai mare studiu optic despre pene colibri. Ei au studiat penele a 35 de specii de colibri folosind microscoape electronice de transmisie și le-au comparat cu penele altor păsări viu colorate pentru a găsi diferențe în compoziția lor.

Culoarea penelor poate fi obținută nu numai cu ajutorul pigmentului. Forma și locația melanosomilor pot influența modul în care lumina se reflectă în ele, creînd culori strălucitoare. Aceasta se numește culoare structurală, deoarece depinde de structura suprafețelor reflectorizante.

Atunci când lumina se reflectă din ele, provoacă diferite variații ale curcubeului. Acest lucru permite colibrilor să amestece și să se combine o gamă mai largă de culori.