Oamenii de știință au descoperit cît de des dinozaurii își schimbau dinții

4 dec. 2019,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Mayungazaurul, care a locuit în Madagascar în urmă cu aproximativ 70 de milioane de ani, își schimba toți dinții la fiecare două luni.

Mayungazaurs au fost dinozauri prădători în epoca Cretacei tîrzii. Această specie a fost descrisă în 1896 de paleontologii francezi după dinții găsiți în zăcămintele cretacice tîrzii din Madagascar. Studiul a arătat că Mayungazaurilor le creșteau dinți noi de 2 sau chiar de 3 ori mai repede decît la alți dinozauri carnivori. Fiecare dinte se schimba la fiecare două luni. Potrivit oamenilor de știință, acest lucru înseamnă că Mayungasaurii își uzau repede dinții, atunci cînd rodeau oase. Acest lucru este confirmat de zgîrieturile și crăpăturile în oasele altor dinozauri, care sînt proporționale cu dinții Mayungasaurilor.

Potrivit cercetătorilor, unele animale (specii de rozătoare moderne) de asemenea rod oase, primind nutrienți importanți. Acest lucru necesită dinți foarte puternici. Dintii lui Mayyngasaur nu erau foarte puternici, dar acest lucru a fost compensat de actualizarea constantă.