Oamenii de știință au aflat dacă coronavirusul ar putea fi creat intenționat

21 mar. 2020,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Potrivit unui nou studiu publicat în revista Nature Medicine, noua tulpină a coronavirusului SARS-CoV-2 care au provoacat infecția COVID-19 este un produs al evoluției naturale.

Coronavirusurile sînt o familie mare de viruși care pot provoca boli de severitate diferită. Analiza datelor publice privind secvența genomului virusului SARS-CoV-2 și a virușilor înrudiți nu a dezvăluit dovezi că virusul a fost produs într-un laborator sau creat artificial într-un alt mod.

După cum au remarcat oamenii de știință, compararînd datele disponibile privind secvența genomului pentru tulpinile cunoscute ale coronavirusului, se poate determina cu exactitate că SARS-CoV-2 a apărut ca urmare a proceselor naturale.

Tulpina SARS-CoV-2 s-a dovedit a fi atît de eficientă în legarea cu o celulă umană încît oamenii de știință au ajuns la concluzia că acesta este rezultatul selecției naturale, dar nu un produs al ingineriei genetice.

Această dovadă a evoluției naturale a fost confirmată de datele privind structura moleculară globală a SARS-CoV-2. Dacă cineva ar încerca să creeze un nou coronavirus ca agent patogen, ar lua un alt virus ca bază. Dar oamenii de știință au descoperit că baza SARS-CoV-2 este semnificativ diferită de coronavirusurile deja cunoscute și seamănă cu virușii înrudiți găsiți la lilieci și șopîrle. Acest lucru exclude manipularea de laborator ca origine potențială a SARS-CoV-2.