COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

O grădină de corali, descoperită adînc în Marea Groenlandei

Cercetătorii de la colegiul universitar din Londra au descoperit în Marea Groenlandei o grădină de corali. Ei speră că teritoriul de 486 km2 va fi recunoscut drept un" ecosistem marin vulnerabil" care are nevoie de protecție.

Informațiile despre studiu sînt publicate pe site-ul instituției de învățămînt.

Doctorul în filosofie și primul autor al studiului, Stephen Long, a declarat că există un stereotip, precum că zonele adînci ale mărilor sînt bine studiate. De fapt, hărțile noastre cu suprafața planetei Marte sînt mai calitative decât imaginile din zonele de mare adîncime.

Grădina moale de corali, pe care cercetătorii au descoperit-o, se află aproape în întuneric total, la o adîncime de 500 m. În acest habitat există corali colorați, precum și stele de mare, bureți, anemone și alte organisme.

Această descoperire este deosebit de importantă, avînd în vedere faptul că suprafețele de la adîncime sînt cele mai puțin explorat habitat de pe Pămînt, în ciuda faptului că aceste teritorii acoperă aproximativ 65% din planetă.

Fundul mării Groenlandei este practic neexplorată, deși știm că este locuită de mai mult de 2 000 de specii diferite de creaturi vii. Cercetătorii speră că numărul unor astfel de lucrări va crește, deoarece datorită lor se extind cunoștințele noastre despre ecosistemele de mare adîncime.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe