Noi fotografii care permit pentru prima dată studierea clară a atmosferei Soarelui

15 apr. 2020,, 04:00   Ştiinţă şi IT
1996 0

Imaginile cu cea mai mare rezoluție au permis pentru prima dată studierea firelor de plasmă din atmosfera Soarelui.

Astronomii au reușit să ia cunoștință și mai mult cu coroana Soarelui, descoperind structuri ascunse în interiorul unor zone aparent goale sau întunecate. Imaginile realizate de Telescopul Spațial Hi-C (High-Resolution Coronal Imager) au demonstrat fire magnetice cu o lățime de pînă la 500 de kilometri, în interiorul cărora curge o plasmă cu o temperatură de milioane de grade. Pînă în prezent, astronomii puteau studia steaua noastră într-o rezoluție standard, dar datele furnizate de telescopul Hi-C permit pentru prima dată observarea zonelor Soarelui cu o rezoluție atît de înaltă. Datorită acestui fapt, părțile invizibile ale Soarelui au devenit vizibile foarte clar și pot spune mai multe lucruri despre structura atmosferei magnetice a Soarelui.

Potrivit experților, vor fi necesare mai multe cercetări pentru a analiza firele plasmatice recent descoperite, dar faptul că s-a reușit în general observarea acestora este un pas uriaș înainte.