Moldova și Ucraina au fost patria struților moderni

22 iul. 2020,, 14:15   Ştiinţă şi IT

Moldova și Ucraina au fost patria struților moderni.

Despre acest lucru a anunțat piter.tv, cu referire la revista științifică Earth-Science Reviews, care a publicat rezultatele paleontologilor ruși de la Institutul paleontologic A. A. Boriseak RAN, care au aflat unde au apărut primii struți moderni.

Conform rezultatelor studiului, patria struților moderni au fost numite teritoriile Ucrainei și Moldovei moderne.

După cum se remarcă, oamenii de știință urmăresc evoluția strămoșilor struților după coaja ouălor, care s-au păstrat bine datorită grosimii sale. Cu ajutorul ei, paleontologii disting speciile, subspecii sau chiar populațiile de păsări. Acest tip de struț a apărut în urmă cu aproximativ 8 milioane de ani în Marea Neagră. Oamenii de știință au precizat că coaja lor seamănă foarte mult cu coaja struților moderni, așa că au concluzionat că acesta este strămoșul lor.

Experții cred că cel mai vechi struț a apărut în Africa de sud cu aproximativ 23 de milioane de ani în urmă. Aceste păsări au migrat apoi în Europa și Asia, stabilindu-se în India și Mongolia actuale. După aceea, cu 5-8 milioane de ani în urmă, struții au evoluat deja pe teritoriul Eurasiei.

Strămoșii struților moderni s-au format pe teritoriul Europei de Est moderne (nord-vestul Mării Negre) la sfîrșitul Miocenului.