Microbii din ocean reacționează la schimbările climatice

19 aug. 2020,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii din SUA au studiat modul în care microbii din ocean pot afecta schimbările climatice. S-a dovedit că ei reacționează la acele evenimente care au loc în jur și schimbă compoziția gazelor sau a aerosolilor pentru a echilibra vremea.

Oamenii de știință din Comunitatea chimică americană au creat condiții oceanice în laborator și au descoperit că poluarea aerului schimbă compoziția gazelor pe care microbii le aruncă în ocean. Astfel ei încearcă să influențeze condițiile climaterice din jurul.

Prin intermediul proceselor biologice naturale, microbii oceanici, inclusiv bacteriile, fitoplanctonul și virușii, produc compuși care intră în atmosferă sub formă de gaze sau aerosoli (picături mici de apă sau particule în aer). Unele dintre aceste particule pot dispersa norii, pot absorbi sau reflecta lumina soarelui sau pot influența în alt mod condițiile atmosferice și vremea.

Oamenii de știință s-au întrebat cum pot influența oamenii acest termostat. Dar, mai întâi, trebuiau să știe cum microbii oceanului afectează climatul fără implicarea omului. Pentru a afla acest lucru, cercetătorii au construit un canal de 32 de metri lungime și l-au umplut cu apă. Acolo au provocat înflorirea fitoplanctonului - o creștere a algelor microscopice care apare în mod natural în oceane în anumite condiții.

Oamenii de știință au urmărit gazele și aerosolii formați în aer deasupra apei, măsurînd parametri cum ar fi dimensiunea, compoziția, forma, activitatea enzimatică și pH-ul aerosolului. Ei au studiat, de asemenea, modul în care schimbările naturale din comunitatea microbilor afectează atmosfera din jur.
Adăugarea unei cantități mici de oxidant atmosferic a provocat o schimbare imediată a compoziției și capacității aerosolilor marini de a forma nori. Potrivit oamenilor de știință, oxidantul a reacționat cu microbii din aer, transformîndu-i în compuși care au schimbat compoziția aerosolului primar de mare și au format noi tipuri de particule.