Luna s-a dovedit a fi cu 100 de milioane ani mai „bătrînă” decît se considera anterior

Astronomii de la Institutul de geologie și mineralogie a Universității Koln au descoperit că Luna s-a dovedit a fi cu 100 de milioane de ani mai „bătrînă” decît se considera anterior.

Ea s-a format la 50 ani după formarea Sistemului Solar. Studiul a fost publicat de revista Nature Geoscience.

Studiile anterioare au arătat că Luna s-a format aproximativ la 150 de milioane de ani după formarea Sistemului Solar. Se presupune că satelitul s-a format în urma unei ciocniri între un corp planetar de mărimea planetei Marte și Terra timpurie.

De-a lungul timpului Luna a apărut dintr-un nor de materie expulzată pe orbita Terrei și în vîrstă fragedă a fost acoperită cu un ocean de magmă care a format diverse tipuri de pietre pe măsura răcirii treptate a corpului.

Oamenii de știință au investigat semnăturile chimice ale regolitului colectat de misiunile Apollo și au determinat gradul de descompunere a izotopului hafnium-182 în tungsten-182. Această descompunere radioactivă a durat doar în primele 70 de milioane de ani de existență a Sistemului Solar.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe