Facebook a pierdut 15 milioane de utilizatori

Facebook a pierdut 15 milioane de utilizatori

Facebook are acum cu aproximativ 15 milioane de utilizatori americani mai puțin decît în 2017, potrivit datelor Edison Research, declinul fiind mai puternic în rîndul tinerilor utilizatori.


În 2017, 67% din totalul populației americane cu vîrsta de peste 12 ani folosea Facebook, potrivit datelor. În 2018, numărul a scăzut la 62 procente, iar apoi a scăzut din nou, pînă la 61%, în 2019. Aceasta înseamnă un număr de aproximativ 172 milioane de utilizatori în prezent, potrivit Edison Research. Scăderea a fost mai ridicată în rîndul utilizatorilor tineri.


În 2017, 79% dintre americanii cu vîrste cuprinse între 12 și 34 de ani foloseau Facebook, potrivit datelor. Numărul a scăzut la 67% în 2018 și 62 de procente în 2019. Asta înseamnă aproximativ 82 de milioane de utilizatori Facebook cu vîrste cuprins între 12 și 34 de ani în 2017, comparativ cu 65 milioane în prezent.


Utilizarea de către tinerii americani a Instagram, pe de altă parte, a crescut de la 64% în 2017 la 66% în 2019, potrivit Edison Research. Procentajul utilizatorilor Snapchat din această arie demografică a rămas la 63% în ultimii doi ani. Twitter a înregistrat o scădere a numărului de utilizatori cu vîrste între 12 și 34 de ani, de la 36 procente în 2017 la 29 procente în 2019.


Între timp, în rîndul utilizatorilor cu vîrste de peste 55 de ani, utilizarea Facebook a crescut de la 49 procente în 2017 și 2018 la 53 procente în 2019. În ciuda scăderii globale a utilizării, Facebook rămîne cea mai populară platformă social media pentru americanii cu vîrste de peste 12 ani. În 2015, 65% dintre utilizatorii social media declarau că Facebook este platforma pe care o folosesc cel mai des. Acest număr a scăzut la 52% în acest an, însă continuă să depășească platforme precum Instagram (16 procente) și Snapchat (13 procente). Edison Research a efectuat studiul prin intervievarea telefonică a 1.500 de persoane alese aleatoriu, cu vîrste de peste 12 ani, în perioada ianuarie-februarie.


Constatările companiei nu par să coincidă cu numărul utilizatorilor activi lunar pe care Facebook l-a raportat în cel mai recent raport privind cîștigurile, prin care a indicat o creștere a numărului de utilizatori din SUA și Canada în perioada 2016-2018.


Facebook a refuzat să comenteze analiza.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load