Cu cît sînt mai diverși copacii în parcurile urbane, cu atît este mai puternică imunitatea cetățenilor

27 mai. 2020,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Cu cît sînt mai diverși copacii în parcurile urbane, cu atît este mai trainică imunitatea cetățenilor. La această concluzie au ajuns oamenii de știință de la Universitatea din Adelaide, rezultatele studiilor lor fiind publicate în Restoration Ecology.

Vegetația zonelor verzi din orașe poate îmbunătăți diversitatea microbiotei solului pînă la o stare mai naturală, ceea ce, la rîndul său, are un efect pozitiv asupra sănătății omului.

Jacob Mills, de la Institutul de științe biologice și mediu de la Universitatea Adelaide spune că în antichitate oamenii trăiau în zone rurale și peisaje sălbatice, iar copiii petreceau mai mult timp în aer liber, ceea ce le permitea să fie expuși la o cantitate mai mare de microbi.

"Influența mediului biodiversitar natural aduce beneficii ecologice - zonele verzi cu o funcție mai mare a ecosistemului oferă copiilor o oportunitate mai bună de a intra în contact cu solul, care, la rîndul său, conține compuși microbieni care reduc stresul și anxietatea. Mai simplu spus, cu cît este mai mare diversitatea în microbiotă, cu atît sînt mai sănătoși copiii", a menționat omul de știință.

"Creșterea biodiversității poate duce la scăderea nivelului de boli neinfecțioase datorită îmbunătățirii pregătirii sistemului nostru imunitar pentru combaterea bolilor", concluzionează omul de știință.