TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Creșterea acidității Oceanului Planetar duce la distrugerea carapacelor crabilor și a crustaceelor. La această concluzie au ajuns cercetătorii de la Administrația Națională Oceanică și Atmosferică (NOAA).

Oceanele joacă un rol important în ciclul de carbon al planetei – ele absorb și păstrează dioxidul de carbon din atmosfera Pămîntului. Cu toate acestea, volumele actuale de emisii creează o povară mare asupra locuitorilor marini — în cazul unui exces de CO2, nivelul pH-ului în apă scade dramatic.

În urma acestor schimbări suferă crustaceele, animalele marine cu exoschelet și coralii. Cînd dioxidul de carbon se amestecă cu apă de mare, are loc o reacție chimică care crește aciditatea apei. Oxidarea afectează capacitatea organismelor de a se reproduce și reduce proprietățile protectoare ale sistemului imunitar.

În timpul unui nou studiu, biologii au studiat crabii adunați în diferite părți ale Oceanului Pacific în timpul unei expediții în 2016. Analiza a arătat că carapacele lor sînt grav deteriorate și parțial dizolvate de apa acidă a oceanului.

Cercetătorii menționează că oxidarea a dus, de asemenea, la perturbarea funcțiilor senzoriale și comportamentale ale crabilor.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe