COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

Craniul unei pisici gigantice cu colți-pumnal a surprins oamenii de știință

Smilodon populator este o specie dispărută de pisici cu colți-pumnal, ale cărei reprezentanți au trăit acum 10 mii de ani în America.

Potrivit celor mai recente descoperiri arheologice din Uruguay, oamenii de știință au subestimat dimensiunea acestor prădători.

Într-un studiu publicat în revista Alcheringa, un grup de oameni de știință de la Universitatea Republicană din Uruguay au descris detaliat craniul gigant al lui smilodon. În medie, lungimea craniului acestor animale era de aproximativ 35 de centimetri, dar craniul găsit printre depunerile formațiunii Dolores din Vestul și sudul Uruguayului ajunge la 40 de centimetri în lungime. Pe baza măsurării oaselor, experții au reușit să evalueze cât de mare a fost pisica antică: greutatea ei ajungea la 436 de kilograme, ceea ce echivalează cu greutatea unui pian. Prădătorii mai mari ar putea fi doar urșii arctoterici, a căror greutate ajungea la 1000 de kilograme.

Potrivit paleontologilor, tigrii cu colți-sabie erau prădători periculoși care vînau leneși giganți și alte erbivore în America cu aproximativ 10 mii de ani în urmă.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe