Cercetătorii au demonstrat că oamenii nu arată așa cum se văd în oglindă

23 mar. 2020,, 03:02   Ştiinţă şi IT

Oamenii nu-și pot evalua aspectul obiectiv din cauza mai multor caracteristici psihologice.

"Oglinda minte!", spun cercetătorii de la Universitatea din Barcelona (Spania), care au efectuat un experiment interesant pe această temă.

Oamenii au tendința de a avea o percepție prea pretențioasă față aspectul propriu. În același timp, aceiași oameni, de obicei, apreciază destul de favorabil aspectul altor oameni, considerîndu-i mai frumoși.

Oamenii de știință spanioli au efectuat un studiu experimental care a implicat 11 bărbați și 12 femei voluntari. Toți participanții au fost rugați să completeze niște chestionare în care să răspundă la întrebări despre diferite detalii privind aspectul lor. Oamenii de știință au creat apoi "avatare" pentru voluntari și le-au plasat în realitatea virtuală.

"Fiecare participant la proiect a primit cîte trei avatare: primul a fost creat în baza chestionarelor completate de voluntari, al doilea este o variantă ideală a corpului, iar al treilea a corespuns la maxim cu aspectului real al participanților. Prin plasarea participanților la experiment într-un spațiul virtual, le-am oferit ocazia să studieze avatarele din exterior și din interior. Așa cum se presupunea, oamenii au considerat avatarele mai frumoase atunci cînd le-au privit din afară și nu de la prima persoană", notează autorii proiectului, adăugînd că, după ce și-au studiat aspectul din exterior, oamenii au început să-l perceapă mai bine.