Cel mai mic dinozaur din lume a fost găsit „prins în chihlimbar” (VIDEO)

22 mar. 2020,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință spun că au descoperit cel mai mic dinozaur din lume în nordul statului astiatic Myanmar, informează BBC. Este vorba despre un craniu asemănător cu cel al păsărilor, prins într-o bucată de chihlimbar vechi de 99 de milioane de ani.

Descoperirea a fost consemnată în prestigiosul jurnal Nature, iar cercetătorii spun că acest dinozaur ar fi avut dimensiuni asemănătoare cu cele ale unei păsări colibri – cea mai mică pasăre existentă.

Cei mai mici dinozauri cunoscuți pînă în prezent, precum Microraptor, cîntăresc sute de grame, în timp ce o pasăre colibri cîntărește doar 2 grame. Noua specia a fost denumită Oculudentavis khaungraae, transmite NOI.md cu referire la digi24.ro.

“Este cea mai ciudată fosilă pe care am avut norocul s-o studiez“, spune profesorul Jingmai O’Connor de la Academia chineză de științe din Beijing. “sîntem foarte norocoși că această fosilă a rezistat astfel încît să fie descoperită după 99 de milioane de ani“.

Pentru că noul specimen este compus doar dintr-un craniu, nu se poate afla cum este legat de păsări. Unele dintre trăsăturile craniului sînt specifice dinozaurilor, altele sînt specifice păsărilor.

Gura lui Oculudentavis prezintă un număr suprinzător de mare de dinți, ceea ce sugerează că acest specimen era un prădător care mînca insecte.

Alături de craniu s-au păstrat și zone de țesut moale, precum rămășițele limbii, iar acestea ar putea dezvălui informații noi despre biologia exemplarului.

Luis Chiappe, co-autor al studiului și doctor la Muzeul de Istorie Natură din comitatul Los Angeles, a spus că "sîntem norocoși că acest mic exemplar s-a păstrat în chihlimbar, precum că astfel de vietăți mici sînt rare în lumea fosilelor".