Ce s-a descoperit sub gheaţa din Antarctica. Pericol global (FOTO)

2 feb. 2018,, 05:01   Ştiinţă şi IT

Încălzirea globală este fenomenul de creștere continuă a temperaturilor medii înregistrate ale atmosferei în imediata apropiere a solului, precum și a apei oceanelor, constatată în ultimele două secole, dar mai ales în ultimele decenii.

Fenomene de încălzire globală au existat dintotdeauna în istoria Pămîntului, ele fiind asociate cu fenomenul cosmic de maximum solar, acestea alternînd cu mici glaciațiuni terestre asociate cu fenomenul de minimum solar.

Regiunea Oceanului Arctic se încălzeşte de două ori mai rapid decît restul planetei. La această concluzie au ajuns 90 de oameni de ştiinţă, care atrag atenţia într-un studiu că previziunile de pînă acum au fost “subestimate”.

Vestea poate şi mai alarmantă e că topirea gheţurilor arctice scoate la iveală bacterii şi alţi agenţi patogeni, care au stat secole sau chiar milenii la rînd bine ascunşi. Aceste bacterii descoperite sub gheaţa din Antarctica pot fi letale!

Ele pot produce daune iremediabile pentru stratul de ozon, de aici şi efectele dezastruoase pentru omenire din cauza încălzirii globale.