COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Biologii au descoperit începuturile gîndirii abstracte la bondari

Cercetătorii de la Universitatea Queen Mary au reușit să identifice acest lucru prin observarea modului în care insectele apucă sau privesc diferite forme de zahăr dulce sau chinină amară.

Oamenii de știință știu că abilități intelectuale avansate, care anterior au fost atribuite numai omului, au și multe animale. Printre acestea se numără ciorile, cimpanzeii și porumbeii.

În cadrul unui nou studiu, biologii au decis să verifice dacă astfel de abilități au bondarii obișnuiți.

Cercetătorii au pus bondarii în cuști, pe fundul cărora se aflau diferite forme geometrice comestibile. În același timp, forma avea legatură directă cu gustul alimentului – conform modelului logic, zahărul avea o anumită formă și chinina care nu poate fi mîncată — alta. Bondarii trebuiau să vadă această legătură logică.

Insectele au determinat repede secvența logică, chiar dacă forma figurilor comestibile și aranjamentul din cușcă se schimbau. Experimentul a arătat că acești polenizatori au începuturi de gîndire abstractă.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe