Arheologii au descoperit în China cea mai veche pădure din Asia. A crescut acum 359-372 mln. de ani!

10 aug. 2019,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință de la Universitatea din Beijing au descoperit vestigiile celei mai vechi păduri din Asia, în vecinătatea orașului Xinhan din estul Chinei.

Potrivit cercetătorilor, aceasta a existat acum 359-372 mln. de ani, iar copacii din ea au atins 7,7 m înălțime. Descoperirea este descrisă într-un articol publicat în revista Current Biology.

Pădurea, ale cărei fosile au fost descoperite de oamenii de știință, a existat la mijlocul și la sfîrșitul perioadei Devonian și a constat în principal din plante licopside. Aceasta nu este cea mai veche pădure cunoscută științei, or mai devreme arheologii au descoperit fosile în SUA care au crescut cu 360-380 de mln. de ani în urmă.

Pădurea străveche din vecinătatea Xinhan a ocupat o suprafață de aproximativ 25 de hectare - adică aproape 24 de terenuri de fotbal. Pădurea era formată din copaci dintr-o singură specie de licopside - Guangdedendron micrum, care arăta ca un palmier cu o coroană în vîrf și un trunchi fără ramuri.
Resturile de crini de mare, crustacee și pești descoperite în apropierea fosilelor au arătat că pădurea a crescut pe coastă, fiind adesea inundată sau chiar în genere într-o mlaștină.