Algele eliberează oxigen direct în vasele sangvine

25 oct. 2019,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii au descoperit că algele care trăiesc în vasele sangvine ale mormolocilor pot produce oxigen pentru celulele din apropiere.

Utilizarea algelor ca fabrici de oxigen în creierul uman poate ajuta într-o zi la tratarea accidentelor vasculare cerebrale sau a altor leziuni ale creierului asociate cu lipsa de oxigen. O oportunitate și mai mare este folosirea algelor în vasele astronauților în timpul zborurilor spațiale pe distanțe mari.

În timpul experimentelor, cercetătorii au introdus fie alge verzi (Chlamydomonas reinhardtii), fie cianobacterii (Synechocystis) în vasele de sînge ale mormolocilor, creînd un hibrid straniu. Ambele tipuri de alge eliberează oxigen ca răspuns la lumina care pătrunde prin corpurile semitransparente ale mormolocilor.

Până în prezent, cercetătorii nu știu cît timp algele pot supraviețui în vasele sangvine. De asemenea, nu este clar dacă animalele și oamenii vor putea coexista cu algele. Descoperirea este puțin probabil să fie utilizată în clinici, dar aceasta stimulează studierea în continuare a abordărilor netradiționale pentru îmbunătățirea metodelor de tratare a hipoxiei creierului.