24 apr. 2021,, 20:30   Ştiinţă şi IT

Activitatea omului a dus la degradarea recifului de corali din Caraibe încă în 1950. La această concluzie au ajuns oamenii de știință de la Universitatea din Arizona, al căror studiu este publicat în revista Science Advances.

Biologii au început să studieze reciful de corali din Caraibe în anii 1970 – la acea dată el se decolorase deja foarte mult, iar mulți corali murise.

Oamenii de știință cred că cauzele degradării sînt schimbările climatice, pescuitul și poluarea apei. Cu toate acestea, acestea sînt doar ipoteze: motivele reale care au declanșat decolorarea, oamenii de știință încă nu le cunoșteau din cauza că au început să studieze prea tîrziu reciful.

În noua lucrare, cercetătorii au combinat datele despre pietrificările găsite în zonă, înregistrările istorice și datele privind cercetarea subacvatică. Acest lucru a permis restabilirea istoriei recifului pentru ultimii 125 de mii de ani.

Studiul a constatat că reciful de corali din Caraibe a început să se degradeze în anii '50 ai secolului trecut. Atunci, impactul încălzirii globale nu era încă atît de accentuat. Autorii lucrării consideră că principala cauză a degradării recifului este activitatea omului, în special pescuitul și curățarea teritoriului de sub plasele instalate.